Objevte historii značky Peugeot

přechozí
další
  • Peugeot vítězí v desáté Tour de France

    V roce 1977 Peugeot získal díky Bernardu Thévenetovi desáté a poslední vítězství v cyklistickém závodě Tour de France. Tímto dodnes nevídaným rekordem vítězství vstoupila značka Peugeot mezi legendy cyklistického sportu. K této jeho pověsti přispěl Peugeot již v roce 1886 sériovou výrobou velocipédu Grand Bi a sériovou výrobou jízdních kol s řetězovým převodem, která byla spuštěna na popud Armanda Peugeota. V roce 1904 Peugeot vyhrál díky Louisi Trousselierovi v první Tour de France a vstoupil do historie jednoho z největších sportovních závodů na světě.

    V roce 2011 společnost Cycles Peugeot zmodernizovala legendární modely řady LEGEND, které vítězily v Tour de France, a celou řadu vzkřísila. Značka Cycles Peugeot se obrací do minulosti jen proto, aby se mohla lépe obrátit do budoucnosti. Peugeot Cycles inovuje a láká na nová moderní městská jízdní kola, především jde o nové řady ALLURE a RS. Kolo je dnes výrazem nového stylu Peugeot. Řadou DESIGN LAB a prodejem limitované série novátorského kola DL121 Peugeot dokazuje, že je možné se odvolávat na historii cyklistiky a současně ztělesňovat jeho budoucnost.

  • Začátek 200 let inovací Peugeot

    U zrodu průmyslového zaměření rodiny Peugeot stál
    Jean-Pierre Peugeot, narozený v roce 1734. Vlastnil tkalcovnu a svým dědicům zanechal barvírnu, továrnu na výrobu olejů a mlýn.

    Jeho synové Jean-Pierre II a Jean-Frédéric založili v roce 1810 společnost Peugeot Frères. Rodinný mlýn, který byl v majetku
    Jean-Frédérica, byl přestavěn na slévárnu oceli. Rodina Peugeotů se kromě slavných mlýnků na kávu, které vyráběla od roku 1840, věnovala dalším moderním průmyslovým činnostem: vyráběla pásové pily, pružiny, deštníkové konstrukce.

    O 200 let později zůstává značka Peugeot synonymem inovací a různorodosti. Inovací v oblasti elektromobilů a hybridních motorů, čehož důkazem je Peugeot iOn uvedený na trh v roce 2010 a 3008 HYbrid4 z roku 2012. Různorodost se projevuje v činnostech, díky kterým značka Peugeot existuje i mimo odvětví automobilového průmyslu: nositeli inovací a francouzského luxusu po celém světě jsou rovněž společnosti Peugeot Scooters (skútry), Peugeot Cycles (kola) a Poivriers Peugeot (mlýnky na koření).

  • Uvedení prvního skútru Peugeot S55

    Od vzniku velocipédu Grand Bi se dvěma koly nestejného průměru v roce 1882 značka Peugeot vyrobila celou řadu jednostopých vozidel: tandemy, trojkolky, závodní kola, motorky, mopedy a skútry.

    Značce Peugeot Scooters, která již 113 let zajišťuje mobilitu ve městech, patří titul nejstaršího výrobce motorizovaných dvoustopých vozidel na světě.
    Celé dobrodružství začalo v továrně v Beaulieu v regionu Franche-Comté, kde od roku 1898 vzniklo mnoho úspěšných motorek. První skútr S55 byl vyroben v roce 1953. Peugeot, který působí i na trhu s mopedy, vytvořil v roce 1974 rekord s prodejem 550 000 mopedů, mezi nimiž zářil Peugeot 103, jenž v roce 2011 oslavil 40 let. Peugeot, který výrazně ovlivnil svět dvoustopých vozidel s motorem, svou nabídku bez přestání obohacuje. V roce 1982 například přišel s motorem SC/SX o obsahu 80 cm3, prvním skútrem s plastovou karosérií, v roce 1995 s průkopníkem elektroskútrů, modelem Scoot’Elec, v roce 2002 s prvním skútrem s brzdami ABS Elystar a v roce 2006 se skútry GT inspirovanými automobily, s obsahem od 125 do 500 cm3 Peugeot SatelisGéopolis.

    V roce 2010 se ze společnosti Peugeot Motocycles stala firma Peugeot Scooters, která své výrobky prodává i v Číně. V roce 2011 způsobila společnost Peugeot Scooters další převrat v městské mobilitě. Uvedla na trh 100% elektrický moped nové generace e-Vivacity a na 69. mezinárodní výstavě motorek v Miláně představila ve světové premiéře budoucí skútr se 3 koly Peugeot Metropolis Project 400i. Tyto dvě novinky doplnily bohatou řadu tvořenou 20 modely o obsahu
    50 – 500 cm3.
    Dnes je nabídka skútrů Peugeot nedílnou součástí služby nabízející během týdne i o víkendech pronájem motorových prostředků Mu by Peugeot.

  • Peugeot 201, přechod do éry průmyslové výroby automobilů

    V roce 1929 značka Peugeot uvedla na trh model 201 6 CV, který jako první používal označení s nulou uprostřed, používané pro pojmenovávání vozů Peugeot dodnes. Model 201, sériově vyráběný v továrně v Sochaux-Montbéliard, znamená pro Peugeot přechod z éry řemeslnické výroby do éry výroby průmyslové. Model 201 byl úspěšný a posloužil jako startovací bod pro založení první řady nových vozů Peugeot. V roce 1932 na něj navázal model 301, v roce 1934 modely 401 a 601. Do vypuknutí druhé světové války nahradil v roce 1935 model 402 předchozí 401, v roce 1936 se z 301 stala 302 a v roce 1938 se místo 201 začal vyrábět model 202.

    Označení s nulou uprostřed, nejrůznější generace jednotlivých modelů v nabídce a rychlé obnovování modelů, které tak lépe odpovídají očekávání zákazníků: to jsou současné základy značky Peugeot, zděděné z 30. let.

    V roce 2011 tvoří nabídku nových vozů Peugeot „potomci“ modelu 201: Peugeot 206+ a Peugeot 207, které v roce 2012 nahradí Peugeot 208. Peugeot 208 doplní generaci č. 8, kterou již tvoří nové vozy 308, 308 SW, 308 CC, 508, 508 SW.

    V případě modelu 1007 přidal Peugeot zdvojenou prostřední nulu, kterou se označují nové modely vybočující z běžné nabídky jako je SUV Peugeot 4007, crossover Peugeot 3008 a MPV Peugeot 5008. V roce 2012 chystá Peugeot další novinky, ať už s jednou, nebo se dvěma nulami. Jde o dva hybridy: 508 RXH3008 HYbrid4.

  • 1889

    country.common.previous
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    country.common.next
    • 1889 diapo d
    • 1889 diapo c
    • 1889 diapo a
    • 1889 diapo b
    • 1889 diapo e

    Armand Peugeot, francouzská vize motorismu

    Značka Peugeot v roce 1889 představila na podnět vizionáře
    Armauda Peugeota první automobil nesoucí její jméno: parní tříkolku
    Serpollet-Peugeot, vyrobenou společně s Léonem Serpolletem. V roce 1890 vyměnil Armand Peugeot páru za benzín a vyrobil první benzínovou čtyřkolku značky Peugeot: Type 2 s motorem Daimler.

    Od páry k benzínu, od řídítek k volantu, od kovového kola k pneumatice. Díky průmyslovému partnerství se společnostmi Serpollet, Daimler či Michelin si Armand Peugeot nenechal ujít žádnou z technologických novinek své doby.

    Toto průmyslové partnerství přetrvalo staletí a Peugeot se díky němu stal jedním z nejdůležitějších subjektů světového automobilového odvětví posledních deseti let. Díky partnerství s Fordem a BMW vyrábí výkonné motory s nízkými emisemi CO2: dieselový motor HDi FAP a benzínové motory THP a VTi, šetrnější k životnímu prostředí. Současné partnerství s čínskými výrobci Dongfeng a Chagan umožňuje značce Peugeot pokračovat v získávání nových automobilových trhů po celém světě. Peugeot tak zůstává věrný duchu dobývání a hledání partnerství, který prosazoval Armaud Peugeot.

  • 1962

    country.common.previous
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    country.common.next
    • 1962 diapo b
    • 1962 diapo c
    • 1962 diapo d
    • 1962 diapo a

    Od kabrioletu 404 po RCZ: elegance stylu Peugeot

    Peugeot jako první nabízel v rámci sériové nabídky verze
    kupé–kabriolet. V roce 1934 se prodávaly modely
    Peugeot 401 a 601 Eclipse s kovovou vysunovatelnou střechou, která byla dílem představivosti designéra Georgese Paulina. Tradice kupé a kabrioletů Peugeot pokračovala i po válce: na pařížském autosalonu v roce 1951 byl představen kabriolet 203 a v roce 1962 začal prodej kupé a kabrioletů 404. Model 404 Kabriolet, který vznikl v designovém studiu Pininfarina, je jedním z nejkrásnějších francouzských automobilů 60. let. Sběratelé jej dodnes cení velmi vysoko.

    V roce 2011 značka Peugeot v úspěchu svých kupé pokračuje, v nabídce má vozy 207 CC, 308 CC, Coupé 407 a pochopitelně Peugeot RCZ, který je na trhu od jara 2010. Sportovního kupé RCZ se od zahájení prodeje v Evropě prodalo více než 30 000 kusů. Prodává se v 80 zemích po celém světě.

  • Peugeot 205, „Sacré Numero“

    Peugeot v roce 1983 uvedl na trh model 205 a poté v roce 1984 legendární 205 GTI. S vozem 205 Turbo 16 získal Peugeot v letech 1985 a 1986 titul mistra světa v rally. Vozů Peugeot 205 bylo vyrobeno více než 5 milionů kusů. Jeho nástupce Peugeot 206, uvedený na trh v roce 1998, tento rekord ještě překonal, vyrobilo se ho více než 6,5 milionů kusů.

    Obchodní úspěchy modelů 205 a 206 značce Peugeot umožnily rozvinout strategii mezinárodního rozvoje průmyslových aktivit. V roce 1998 podepsal Peugeot dohodu se státem Rio de Janeiro na výstavbu továrny v Porto Real. První vozy 206 zde sjely z výrobní linky v prosinci 2010. Peugeot 207, uvedený na trh v roce 2006, se v roce 2007 stal nejprodávanějším vozem v Evropě.

    „Success story“ značky Peugeot u série 2 pokračuje v roce 2012 s novým modelem Peugeot 208. 208, navazující na své oslňující předchůdce (205, 206, 207) znamená skutečné obnovení městských vozů Peugeot. Nová 208 symbolizuje regeneraci čili obrození Peugeotu: nová čelní strana s „plovoucí“ maskou chladiče, optimalizace místa řidiče s moderní dotykovou obrazovkou, nízké emise CO2 (87 g/km u dieselového motoru a 99 g/km u benzínového). Model 208 má všechny trumfy proto, aby se stal stejně jako jeho věhlasný předchůdce „posvátným číslem“ (Sacré Numéro).

  • Peugeot se zavazuje k ochraně životního prostředí

    Peugeot 607 se od roku 1999 prodává s dieselovým motorem HDi vybaveným filtrem pevných částic. Jde o světovou premiéru. Filtr pevných částic je samočisticí mechanismus, který snižuje emise sazových částic u dieselových motorů o 99,9 %. Filtr pevných části se postupně montuje do velké části motorů HDi vozů Peugeot. Doplňuje výhody technologie HDi pro ještě lepší ochranu životního prostředí.

    Ve stejném roce spustila značka Peugeot v Brazílii operaci „Uhlíkový rezervoár“, na které se podílí společně s francouzským Národním lesnickým úřadem ONF a jednou francouzsko-brazilskou nevládní organizací. Cílem této operace je bojovat proti skleníkovému efektu. Po více než 10 letech existence dosáhl projekt velkého úspěchu, bylo vysazeno 2 miliony stromů a v biomase bylo uloženo 110 000 tun CO2.

    Značka Peugeot pokračuje v inovacích za účelem omezení emisí CO2. V roce 2011 Peugeot zavedl mikrohybridní technologii e-HDi** vybavenou systémem Stop&Start* poslední generace. Po Peugeotu 508 jsou touto novou technologií vybaveny i vozy Partner Tepee, 30085008.

    V roce 2012 bude vybaveno mikrohybridní technologií e-HDi 30 % modelů HDi Peugeot. Peugeot si stanovil ambiciózní cíl: dosáhnout do roku 2013 jednoho milionu vozů e-HDi v provozu.

  • 2009

    country.common.previous
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 7
    country.common.next
    • 2009 diapo c
    • 2009 diapo g
    • 2009 diapo a
    • 2009 diapo f
    • 2009 diapo e
    • 2009 diapo d
    • 2009 diapo b

    Více informací:

    Historický úspěch Peugeotu v závodě 24 hodin Le Mans

    Peugeot Sport získal v roce 2009 v závodě 24 hodin Le Mans s vozem 908 HDi FAP první dvě místa. Tento triumf je odměnou za to, s jakým zaujetím se Peugeot věnuje motosportu, ať už jde o rally,
    rally-raid, závody na okruhu či vytrvalostní závody.

    V letech 1985 a 1986 se Peugeot stal s vozem 205 Turbo 16 mistrem světa v rally. V letech 1987 a 1988 zvítězil s vozem 205 T16 v rally
    Paříž-Dakar, stejný úspěch zopakoval v letech 1989 a 1990 s vozem 405 T16.

    V listopadu 2011 Peugeot zvítězil s vozem 908 HDi FAP ve vytrvalostním šampionátu ILMC a v rally Zhuhai získal skvělá první dvě místa. Peugeot dál píše ty nejkrásnější stránky automobilového sportu a svým zákazníkům umožňuje využívat výhody inovací svých závodních vozů i v běžných modelech své nabídky.

    Peugeot se pouští i do fotbalu, golfu, tenisu a ragby.
    V roce 1928 založil klub FC Sochaux-Montbéliard, jehož je jediným akcionářem. V letech 1935 a 1938 tak Peugeot zvítězil v mistrovství Francie ve fotbale, v roce 1937 a nověji v roce 2007 triumfuje v Poháru Francie. Peugeot se věnuje i golfu, již 14 let je partnerem turnaje Peugeot Open de France, do roku 2003 byl oficiálním partnerem turnaje Trophée Lancôme. V roce 2010 zřídil pohár Peugeot RCZ Cup. V roce 1989 se Peugeot stal partnerem a oficiálním dopravcem turnaje French Open. V roce 1989 uvedl na trh speciální série Roland-Garros, počínaje vozy 205 sedan po současné modely 207 CC308 CC. V listopadu 2011 připravil Peugeot, který je již 15 let partnerem ragbyového týmu Stade toulousain, limitovanou sérii 207 Stade toulousain.

  • 2010

    country.common.previous
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 7
    country.common.next
    • 2010 diapo f
    • 2010 diapo c
    • 2010 diapo d
    • 2010 diapo g
    • 2010 diapo b
    • 2010 diapo e
    • 2010 diapo a

    200 let značky Peugeot

    V roce 2010 se při příležitosti 200 let značky opět změnil symbol Peugeotu. Designéři Peugeot ho zjednodušili, díky novému postoji lva a novému pohybu je dynamičtější. Tento nový lev dokonale odpovídá novému sloganu značky „Motion & Emotion“! Při příležitosti 200. výročí značka Peugeot předvedla svou vizi budoucnosti: na ženevském autosalonu 2010 představila koncept EX1 se 100% elektrickým motorem, který pokořil několik světových rekordů ve zrychlení s pevným startem.

    Peugeot na oslavu svých 200 let uvedla na trh i luxusní RCZ, inovací je i prodej 100% elektrického vozu Peugeot iOn. Peugeot uvedl na čínský a latinskoamerický trh model 408 a v Brazílii model Hoggar a tím posílil své postavení na mezinárodním trhu.

    Peugeot rozšiřuje nejen nabídku vozů, ale i služeb. Služba Mu By Peugeot, kterou spustil v roce 2010, umožňuje ve velkých městech Evropy zapůjčení vozů, skútrů, mopedů a příslušenství na víkend i všední dny.

    Značka Peugeot, která má za sebou 200 let historie a inovací, reaguje na výzvy související s životním prostředím a mobilitou a daří se jí snoubit motorismus a budoucnost. V roce 2011 uvedla na trh luxusní sedan 508 a nyní se připravuje na nové výzvy roku 2012, kdy uvede na trh modely 208, 3008 HYbrid4, 508 RXH4008.