34 MEZINÁRODNÍCH OCENĚNÍ

PEUGEOT 308 GTi

Od 799 500

188g i

6l i

TECHNOLOGIE

Podvozek seřízený přímo závodními jezdci, motor nastavený na nejvyšší výkon, ostrý zvuk linoucí se z výfuku, odpružení, brzdy… Všechny technologické prvky se spojily, aby daly vyniknout výjimečné osobnosti sportovního vozu z dílny PEUGEOT SPORT.

Z DÍLNY PEUGEOT SPORT

/image/02/3/peugeot_308gti_2015_077_fr-960x460.46023.jpg

Celý vertikální systém zavěšení kol přední nápravy modelu GTi je odlišný a má tyto specifické vlastnosti:

• Vyšší tuhost pružiny,
• Tlumiče jsou pro větší akustický komfort opatřeny hydraulickými dorazy,
• Uložení tlumiče pružení je tužší a prodloužené, aby mohlo zasáhnout již od začátku komprese, pokud je řidič ve voze sám.

Příčný zkrutný stabilizátor je poddajnější, aby lépe vyhovoval zadní nápravě. Zvýšila se tuhost zadního nosníku a silentbloků z 30 na 500 daN/mm bočně a svisle ze 170 na 490 daN/mm.

NÁPRAVOVÉ PRVKY

/image/18/3/peugeot_308gti_2015_118_fr-1920x1080.46183.jpg

Přesné nastavení a vyvážení náprav dovoluje dynamickou, nicméně jistou a bezpečnou jízdu. Přední náprava pseudo‑McPherson spolehlivě a přesně vede stopu a s ní přirozeně funguje i zadní náprava s deformovatelným příčným nosníkem. Součásti nápravových prvků – částečně dutý příčný zkrutný stabilizátor a trojúhelníková ramena jsou z hliníku ‑ se navíc podílejí i na odlehčení celkové hmotnosti vozu.

Velká pozornost byla věnovaná také silentblokůmi motoru a zvýšení jejich pevnosti.

Efekt, který toto opatření přináší, je okamžitě patrný... Vůz se v zatáčce otočí bez časové prodlevy a zbytečného pohybu.

 

SAMOSVORNÝ DIFERENCIÁL TORSEN®

i

U vozu 308 GTi se exkluzivně objevuje diferenciál s omezeným prokluzem Torsen®, který je pro větší dynamiku v zatáčkách zabudován do převodovky. Díky přesunu točivého momentu na kolo s nejvyšší přilnavostí je možné při výjezdu ze zatáčky akcelerovat dříve a důrazněji.

Zpětná vazba od jednotlivých kol je přesná a vůz naprosto věrně reaguje na pohyb kompaktního volantu.

DOKONALE PŘESNÁ MECHANIKA

/image/11/7/peugeot-308gti-2015-067-fr.img.73117.jpg

Diferenciál s omezeným prokluzem Torsen® využívá rovněž nové nastavení systému Traction Control a optimalizuje tak konečný funkční efekt. Sportovnější nastavení ESP i ponechává řidiči při jízdě větší volnost a umožňuje větší vybočení v ostrých zatáčkách.

/image/11/9/peugeot-308gti-2015-070-fr.img.73119.jpg

Se sportovním temperamentem vozu je v souladu i software elektronických systémů. Elektrický posilovač řízení je seřízen tak, aby fungoval společně s diferenciálem s omezeným prokluzem Torsen®.

DRIVER SPORT PACK

/image/08/3/peugeot_308gti_2015_147_fr-1920x1080.46083.jpg
/image/08/4/peugeot_308gti_2015_146_fr-1920x1080.46084.jpg
/image/08/5/peugeot_308gti_1506js068-1920x1080.46085.jpg

Řidič si sportovní atmosféru ve voze může umocnit aktivací paketu Driver Sport. Stisknutím tlačítka SPORT na středovém panelu se změní osvětlení ukazatelů z bílé na červenou, objeví se další údaje (výkon, tlak přeplňování, příčné a podélné zrychlení), zesílí zvuk motoru (prostřednictvím audio systému) a změní se reaktivita akceleračního pedálu.