34 MEZINÁRODNÍCH OCENĚNÍ

PEUGEOT 308 SW

Od 405 000

146g i

5.1l i

TECHNICKÉ PARAMETRY

BENZINOVÁ TECHNOLOGIE PureTech

/image/81/2/pure-tech-gallerie-1920x1080.72812.jpg

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech 130 k poprvé představuje nový tříválcový benzinový motor PureTech v přeplňované verzi spojený s manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6). Modulární, kompaktní, čistý a výkonný motor spojuje účinnost s využitím špičkových technologií. Motor s vysokotlakým přímým vstřikováním (200 barů) opatřený turbodmychadlem nové generace s vysokou účinností (240 000 ot/min) nabízí již od nejnižších otáček vynikající jízdní vlastnosti a s maximálním točivým momentem 230 Nm při 1750 ot/min vykazuje v nízkých otáčkách nejlepší poměr výkonu a točivého momentu. 95 % točivého momentu je navíc k dispozici mezi 1500 a 3500 ot/min, takže jeho používání je za všech okolností optimální.

Kompaktní rozměry motoru, nízká hmotnost a inovativní materiály s minimálním třením jsou základem optimálního spojení výkonnosti motoru s jeho energetickou úsporností a nezměněnou spolehlivostí a odolností. Při zachování výkonu a jízdního komfortu dokázal tento nový motor omezit svou spotřebu paliva a emise CO2 o 21 %.

DIESELOVÉ MOTORY BlueHDi

/image/81/3/blue-hdi-gallerie-1920x1080.72813.jpg

BlueHDi je označení dieselových motorů značky, které již dnes splňují normu Euro6. Technologie Blue HDi dokáže zásadně snížit emise oxidů dusíku (o více než 90 %), optimalizovat emise CO2, snížit spotřebu paliva a současně odstranit 99,9 % pevných částic obsažených ve výfukových plynech.
Od svého uvedení na trh bude PEUGEOT 308 SW v nabídce s motorem 2.0 HDi 150 k vybaveným manuální nebo automatickou 6stupňovou převodovkou EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6), představí i verzi 1.6 BlueHDi 100 k s manuální 5stupňovou převodovkou a verzi 1.6 BlueHDi 120 k s manuální 6stupňovou převodovkou.

Verze 1.6 BlueHD 120 k s emisemi 85 g CO2/km představuje technologickou novinku spojující úspornost s vynikajícími výkony. Motor dosahuje výkonu 120 k, maximálního točivého momentu 300 Nm při 1750 ot/min a je velmi úsporný. Jde o nejdůležitější motor v nabídce značky a řízení je s ním velmi pohodlné. Nový motor 2.0 BlueHDi 150 k poskytuje vysoké výkony a současně produkuje nízké emise. PEUGEOT 308 SW poháněný tímto motorem nabízí maximální točivý moment 370 Nm při 2000 ot/min a je velmi pružný. Ve spojení s manuální 6stupňovou převodovkou produkuje 99 g CO2/km. K dispozici je i s automatickou 6stupňovou převodovkou EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6) s technologií Quickshift, která umožňuje rychlé řazení a řízení je tak velmi pohodlné.

PEUGEOT A ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

/image/84/3/peugeot_et_lenvironnement1.72843.jpg

Peugeot neustále rozšiřuje svou nabídku vozů s nízkými emisemi – více než polovina celosvětově prodaných vozů značky má emise CO2 nižší než 140 g/km. Těchto výsledků bylo dosaženo díky účinným technologiím, v jejichž zavádění je Peugeot světovou jedničkou: filtr pevných částic FAP (uveden v roce 2000) dnes najdeme u většiny dieselových motorů a celkem bylo s tímto filtrem, který snižuje emise nespálených částic až na hranici měřitelnosti, prodáno 2,1 milionů vozů Peugeot. Stejně zásadní je i revoluční technologie Stop & Start a vývoj nové generace benzinových a dieselových motorů HDi…