34 MEZINÁRODNÍCH OCENĚNÍ

PEUGEOT 308 5 Dveřový

Od 430 000

148g i

5l i

TECHNOLOGIE

Nový PEUGEOT 308 nabízí řadu technologických inovací, které jsou zaměřeny na potěšení z jízdy, komfort a podporu řízení a zpříjemní vám každý okamžik strávený na palubě nového vozu 308.

ÚČINNÉ MOTORY

/image/49/5/pure-tech-gallerie-1920x1080.72495.jpg
/image/49/6/blue-hdi-gallerie-1920x1080.72496.jpg

PureTech

Nový tříválcový přeplňovaný benzinový motor PureTech
Nový PEUGEOT 308 1.2 PureTech 130 k je poháněn novým tříválcovým benzinovým motorem PureTech v přeplňované verzi s manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6).

Kompaktní rozměry motoru, nízká hmotnost a inovativní materiály s minimálním třením jsou základem optimálního spojení výkonnosti motoru s jeho energetickou úsporností a nezměněnou spolehlivostí a odolností.
Při zachování výkonu a jízdního komfortu dokázal tento nový motor omezit svou spotřebu paliva a emise CO2 o 21 %*.
S tímto novým tříválcovým benzinovým motorem PureTech umí nový PEUGEOT 308 nabídnout výjimečnou výkonnost spojenou s maximálním jízdním potěšením.

* Kombinovaná spotřeba se pohybuje od 4,6 do 5,2 l/100 km a emise CO2 od 107 do 119 g/km.

Motory BlueHDi

Mezi technologické novinky nového modelu PEUGEOT 308 patří i nové dieselové motory s označením BlueHDi, které splňují emisní normy Euro 6. Vzájemným působením systému SCR (selektivní katalytická redukce) a filtru pevných částic FAP s aditivem je technologie BlueHDi schopná zásadním způsobem snížit emise oxidu dusíku NOx (o více než 90 %), optimalizovat emise CO2, spotřebu paliva a současně odstranit 99,9 % jemných nespálených částic, které jsou přítomné ve výfukových plynech dieselových motorů*.

* Kombinovaná spotřeba od 3,1 do 4,1 l/100 km, emise CO2 v rozmezí 82 až 107 g/km.

PŘEVODOVKA EAT6

/image/42/9/boite-de-vitesse-eat6.72429.jpg

Nová automatická šestistupňová převodovka EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6) je vybavená technologií Quickshift, která zajišťuje rychlejší a dokonale plynulé řazení převodů a zvyšuje komfort a potěšení při řízení vozu. Mezi její další přednosti patří i výrazné snížení emisí CO2.

Rozdíl emisí oproti manuální převodovce se při použití stejných pneumatik snížil na 5 g/km. Z pohledu komfortu řízení a spotřeby paliva se tak jedná o velmi zajímavou nabídku.

Kromě motoru 2.0 BlueHDi 150 k je převodovka EAT6 k dispozici i ve spojení s motorem 1.2 PureTech 130 k.

REKORDNÍ SPOTŘEBA

i

Nový PEUGEOT 308, který byl nedávno v Evropě zvolen Autem roku 2014, rozšiřuje nabídku svých pohonných jednotek a představuje nový benzinový motor PureTech 130 k v přeplňované verzi. Tento sériově vyráběný hatchback vytvořil nový rekord ve spotřebě paliva: 2,85 l/100 km a 1 810 kilometrů ujetých na 1 plnou nádrž!

Test proběhl na španělském okruhu Almeria pod kontrolou francouzského Technického svazu automobilového průmyslu UTAC (Union Technique de l’Automobile, du motocycle et du Cycle). Sériově vyráběný hatchback PEUGEOT 308, vybavený novým tříválcovým benzinovým přeplňovaným motorem PureTech a manuální šestistupňovou převodovkou, strávil na okruhu více než 32 hodin, spotřeboval 51,4 litrů paliva, přičemž během testu se za volantem vozu vystřídalo několik řidičů. PEUGEOT 308 tak dosáhl nového rekordu ve spotřebě a vzdálenosti ujeté na jednu nádrž.

DRIVER SPORT PACK

/image/49/9/combine-gallery-full1.72499.jpg
/image/50/0/bouton-sport-pack-gallery-full.72500.jpg

Nový sportovní hatchback 308 ochotně reaguje na sebemenší podnět řidiče. Milovníky dynamické jízdy navíc potěší doplňkovou výbavou na přání Driver Sport Pack.

Stisknutím tlačítka „Sport“ na středovém panelu řidič aktivuje systém, který upravuje nastavení parametrů některých prvků výbavy tak, aby pocity a potěšení při řízení vozu byly ještě intenzivnější: posilovač řízení a nastavení akceleračního pedálu jsou citlivější, zvuk motoru zesílí a má sportovnější charakter, barva osvětlení ukazatelů na přístrojové desce se změní z bílé na červenou a objeví se údaje o dynamice vozu (výkon, tlak přeplňování, příčné a podélné zrychlení).

/image/46/4/08.72464.jpg

ELEKTRICKÝ POSILOVAČ ŘÍZENÍ

Nový elektrický posilovač řízení nahrazuje původní hydraulický GEP posilovač s variabilním účinkem. Emise CO2 se s tímto novým posilovačem dále snižují a řidič se za volantem nového vozu 308 může těšit na skvělou ovladatelnost v městském provozu umocněnou i mnohem menším průměrem otáčení.

/image/47/7/41.72477.jpg

BEZKLÍČOVÝ PŘÍSTUP A START

Namísto klasického klíče zapalování může být nový PEUGEOT 308 vybaven elektronickým zařízením, které umožňuje automaticky odemknout dveře vozu a jednoduchým stisknutím tlačítka Start/Stop nastartovat motor. Při vystupování stačí lehce se dotknout vnější kliky předních dveří a dveře vozu se zamknou.

HILL ASSIST & ELEKTRICKÁ PARKOVACÍ BRZDA

i

Funkce Hill Assist , která je k dispozici od druhé úrovně výbavy, usnadňuje manévrování s vozem ve svahu. Tato jedinečná technologie udrží vůz na krátký okamžik bez pohybu (přibližně 2 vteřiny) a umožní řidiči, aby v klidu přešlápl z brzdového na akcelerační pedál a bezpečně se rozjel.

Vyšší verze nového modelu 308 jsou sériově vybaveny elektrickou parkovací brzdou. Ta se při vypnutí motoru automaticky sepne a při rozjezdu se opět uvolní.

EFEKTIVNÍ ARCHITEKTURA

i

Vzhledem ke své kompaktnosti je nový PEUGEOT 308 také lehčí. Na výšku měří o 47 mm méně, do délky o 23 mm a do šířky o 10 mm a snižuje tak v porovnání s předcházející verzí modelu 308 svoji hmotnost. Ta je nižší mimo jiné i díky technice laserového sváření a 70 kg se získalo použitím nové platformy EMP2.

EFEKTIVNÍ VÝBAVA

i

Důraz na snižování hmotnosti byl kladen i při vývoji součástek a výbavy pro model 308. Například nové nápravové prvky jsou lehčí díky částečně duté příčce zkrutného stabilizátoru a součástkám s příměsí hliníku.

K celkovému odlehčení vozu svým dílem přispívá také brzdový systém, který může být dimenzovaný na nižší hmotnost vozidla.

DOKONALÁ EFEKTIVITA

i

Efektivní koncepce ve službách výkonnosti

Již od samotného počátku vývoje koncepce měl nový PEUGEOT 308 za cíl spojit environmentální efektivitu se špičkovými jízdními vlastnostmi.
Dokázal velmi významně snížit svou hmotnost a aniž by slevil ze svých prvotřídních jízdních vlastností, dosáhl špičkových hodnot z pohledu spotřeby paliva a emisí CO2. Hmotnostní rozdíl 140 kg znamenal boj s přebytečnými kilogramy na všech úrovních: architektura vozu, aerodynamika, použité materiály i výbava.

Aerodynamická silueta, použití inovativních lehkých materiálů a elektrický posilovač řízení svým dílem přispívají ke snížení emisí CO2, u nejlepších verzí až na hodnotu 82 g/km.