• Peugeot vstoupí do sezóny 2017 posilněn vítězstvím v lednu v Dakaru (Jižní Amerika) a v létě v Silk Way Rally (Rusko, Kazachstán a Čína).
  • Tým Peugeot Sport vytvořil ve spolupráci s Design centrem Peugeot nový výkonný závodní vůz odvozený od nového SUV Peugeot 3008, který bude veřejnosti představen v rámci letošního pařížského autosalonu.
  • Všechny čtyři posádky v nezměněném složení týmu Peugeot Total budou mít tento nový Peugeot 3008 DKR k dispozici pro Dakar 2017, ročník, který se již dnes jeví jako velmi dobře zastoupený.

Technická výzva a designérův sen

Nový Peugeot 3008 DKR je extremní verzí nového SUV 3008, se zdůrazněnými charakteristickými prvky a vyostřenými proporcemi, zejména při ¾ pohledu zezadu. Závodní vůz zachovává výrazný vzhled SUV, s černou kabinou posazenou na obrovských bocích a lištou zdůrazňující linii střechy. Při pohledu na přední a zadní část obou vozů najdeme shodu v části se světlomety, v masce chladiče a zadním pásu s červenými „vrypy lvích drápů“.

Pokud jde o technickou stránku, tým Peugeot Sport se zaměřil především na odpružení (tlumiče a geometrie), aby se ještě více zlepšilo chování vozu, na chlazení a hmotnost, jež zůstává stejná i po přidání výztuh a klimatizačního systému, který posádky bezpochyby velmi ocení.

Velká pozornost byla věnována motoru, který bylo nutné přizpůsobit novým předpisům FIA, jež pro dieselové motory s pohonem jediné nápravy nařizují zmenšení omezovače množství nasátého vzduchu z 39 na 38 mm, což má za následek ztrátu ve výkonu o přibližně 20 koní. Inženýři se snažili co možná nejlépe tento handicap vykompenzovat, ale hlavně zlepšit používání motoru v nízkých otáčkách. Velké úsilí bylo věnováno i zvýšení spolehlivosti celého motorového ústrojí.

Sébastien Criquet, designér sériového vozu 3008 a závodního vozu Peugeot 3008 DKR: „Když jsme vyvíjeli nové sériové SUV Peugeot 3008, snili jsme o tom, že budeme pokračovat a vytvoříme jeho extrémnější verzi. Když nás kontaktoval Peugeot Sport, abychom vyvinuli vůz pro Dakar 2017, byli jsme nadšení, že můžeme vymyslet „no limit“ interpretaci SUV 3008, něco velmi živelného. Technické vlastnosti závodního auta diktují předpisy, ale inspirací pro design je sériový vůz s jedinečnými prvky, které novému Peugeotu 3008 DKR dodávají dynamiku a sílu: velká kola a černá kabina „Black Diamond“, ale rovněž světlomety, maska chladiče či lišta s červenými vrypy lvích drápů.“

Jean‑Philippe Imparato, ředitel značky Peugeot:
„Nový Peugeot 3008 DKR symbolizuje další krok značky Peugeot ve světě vytrvalostních rally. Jednonápravový pohon závodního auta, což je další společný rys vozu DKR a jeho silničního dvojčete, se již na soutěžních tratích osvědčil, a proto ho opět používáme. Tým Peugeot Total má za sebou skvělou sezónu 2016 a technické novinky použité v novém Peugeotu 3008 DKR se jeví příslibem pro získání nových vítězství.“

Bruno Famin, ředitel Peugeot Sport a manažer týmu Peugeot Total:
„U tohoto nového vozu 3008 DKR jsme se pokusili zlepšit vše, co nám doposud působilo starosti, a dál jsme zlepšovali potenciál našeho konceptu, zejména pokud jde o odpružení. Začínáme získávat řadu zásadních zkušeností, ale nikdy nevíme, co si pro nás připraví takový závod, jako je Dakar!“

Dream team na startu

Posádky týmu Peugeot Total se pro rok 2017 nezměnily. Na startu Dakaru 2017 se čtyřmi zcela novými vozy Peugeot 3008 DKR budou připraveni Stéphane PETERHANSEL / Jean Paul COTTRET, Carlos SAINZ / Lucas Cruz, Cyril DESPRES / David CASTERA a Sébastien LOEB / Daniel ELENA.

Dream Team prokázal v průběhu posledních závodů a testovacích jízd, které proběhly ve Španělsku a v Maroku, výjimečného týmového ducha a mimořádnou solidaritu. Všichni se snaží být na Dakar 2017, který slibuje obrovskou náročnost, co nejlépe připraveni.

Před týmem Peugeot Total stojí stejně jako v roce 2015 velká generálka na Rallye Maroko (3.–7. října), kde nový Peugeot 3008 DKR v závodních podmínkách vyzkouší posádka Carlos Sainz / Lucas Cruz. Doprovodí je i Cyril Despres / David Castera, kteří získali nádherné vítězství v Silk Way Rally, kde se naposledy oficiálně účastnil vůz Peugeot 2008 DKR.

MOTOR

Typ

Objem válců

Počet ventilů

Umístění

Počet válců

Výkon

Točivý moment

Omezovač množství nasátého vzduchu

Maximální otáčky

Maximální rychlost

Mazivo

V6 twin turbo Diesel

2 993 cm3

24

Uprostřed vzadu

6 ve V ‑ 60°

340 k

800 Nm

38 mm (39 mm v roce 2016)

5 000 ot/min

200 km/h

TOTAL QUARTZ 10 W 50

PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ

Způsob

Převodovka

Pohon 2 kol

Podélně montovaná šestistup. s manuálním sekvenčním ovládáním

Mazivo

TOTAL 755 HPX 80 W 140

PODVOZEK

Struktura

Karoserie

Trubková ocelová

Karbonová

ODPRUŽENÍ / BRZDY / ŘÍZENÍ / PNEUMATIKY

Odpružení

Pružiny

Tlumiče

Zdvih

Torzní stabilizátor

Řízení brzd

Kotouče

Přední disky

Zadní disky

Ráfky

Pneumatiky

 

Se dvěma trojúhelníkovými rameny

Šroubovité (1 na kolo)

Nastavitelné (2 na kolo)

460 mm

Přední a zadní

Přímé s hydraulickým posilovačem

Dvojitý hydraul. okruh, jednodíl. třmeny z lehké slitiny 4 písty/třmen

355 mm

355 mm

Magnesium 17x8,5

BFGoddrich All‑Terrain T/A KDR2 37 / 12,5 x 17

ROZMĚRY

Délka

Šířka

Výška

Přední převis

Zadní převis

Rozvor

Kapacita palivové nádrže

4 312 mm

2 200 mm

1 799 mm

623 mm

689 mm

3 000 mm

400 l

Sledujte Peugeot Sport & tým Peugeot Total:

Více o modelu Nový Peugeot 3008
Registrace odběru novinek modelu Nový Peugeot 3008