Dramatický víkend mistrovství světa FIA v rallycrossu v Lotyšsku skončil prvním vítězstvím Sébastiena Loeba s vozem WRX. Spolu s třetím místem Timmyho Hansena Francouzův výkon vrací Team Peugeot Hansen naplno zpět do boje o titul mezi týmy za rok 2016.

  • Jezdci ve vozech PEUGEOT 208 WRX byli v Lotyšsku nejrychlejší už ve volném tréninku. Timmy Hansen vyhrál první kvalifikační rozjížďku a stal se největším favoritem. Sébastien si probojoval cestu na nedělní vrchol v hrozných povětrnostních podmínkách, které však nedokázaly odradit obrovské zástupy diváků.
  • Poté, co Sébastien Loeb poprvé zvítězil v semifinále, pokračoval až do přesvědčivého vítězství ve finále před prozatímním vedoucím jezdcem mistrovství a svým týmovým kolegou Timmym Hansenem.
  • Dvojí umístění na stupních vítězů posunulo obhajujícího držitele mistrovského titulu mezi týmy dopředu. Team Peugeot Hansen dělí od prozatímního vedoucího týmu pouhých osm bodů, přičemž do konce sezony zbývají dva závody v Německu (15. ‑ 16. října) a v Argentině (26. ‑ 27. listopadu). Dosavadní skóre francouzsko‑švédského týmu v šampionátu sestává ze dvou vítězství a 10 umístění na stupních vítězů.
  • Kevin Hansen, jenž si v Barceloně zabezpečil titul mistra Evropy v rallycrosu pro rok 2016 [1], se do posledního kola ERX pustil se záměrem dosáhnout pátého vítězství v pátém závodě této sezony. Naneštěstí pro švédského mladíka chaotické podmínky, které panovaly při finále této třídy, mu zabránily proměnit sen ve skutečnost. Byl vytlačen z trati, ale rázně se prodral z posledního na druhé místo.
  • Pařížský autosalon 2016: Team Peugeot Hansen a Peugeot Hansen Academy využijí přestávky mezi souboji vozů WRX v Lotyšsku a Německu a ve středu 5. října navštíví pařížský autosalon.
    Ohlas

Ohlasy

Kenneth Hansen (vedoucí týmu):

„Naše první cesta do Lotyšska přinesla jednoznačný úspěch. Na tuto příležitost jsme se v létě pečlivě připravovali v rámci testu šitého na míru, a tato práce se vyplatila. Byli jsme celý víkend rychlí, a ačkoli naši jezdci oznamovali několik potíží, skončilo to prvním Sébastienovým vítězstvím ve WRX. Dnes ukázal, jak rychle se dokáže přizpůsobit a jak rychle dokáže jet, aniž udělá jakoukoli chybu. Vedl od startu a setřásl tlak, aby si vytvořil v čele náskok. Timmy to měl o něco těžší, ale dokázal se dostat na stupně vítězů. Naším cílem bylo dosáhnout přibližně 10 bodů v pořadí týmů a nakonec jsme náskok snížili o 13 bodů. Nemůže být lepší způsob, jak vytvořit tlak na naše protivníky v okamžiku, kdy zbývají dva závody.“

Sébastien Loeb (Team Peugeot Hansen, N°9 PEUGEOT 208 WRX):

„Zažili jsme několik ožehavých okamžiků, ale nakonec to byl báječný víkend. Timmy a já jsme měli během třetí kvalifikace kolizi, ale rychlost, kterou máme od Barcelony, nám umožnila bojovat o vítězství. Dnešní déšť mi připomněl doby, kdy jsem při rallye soutěžil na mokrém asfaltu. Dokázal jsem cítit pohyb pneumatik a měl jsem ze svého vozu velmi dobrý pocit. Mám velkou radost i za svého hlavního mechanika, který žije v Lotyšsku, a samozřejmě za celý tým. Všichni od začátku sezóny velmi tvrdě pracovali.“

Timmy Hansen (Team Peugeot Hansen, N°21 PEUGEOT 208 WRX):

„Byl to poněkud dramatický víkend, ale skončil vůbec prvním Sébastienovým vítězstvím ve světovém rallycrossu. Byl to jeho den a já jsem velmi hrdý na to, co dosáhl. PEUGEOT 208 WRX byl po celý víkend rychlý, přestože se jedná o po technické stránce velmi náročný okruh, a to jak za sucha, tak za mokra. Dnešní podmínky byly mimořádně obtížné, a tak na tento výsledek můžeme být hrdí.“

Kevin Hansen (Peugeot Hansen Academy, N°71 PEUGEOT 208 WRX):

„První den mi vycházel dobře, ale neděle v dešti byla obtížnější. Při čtvrté kvalifikaci mi selhal posilovač řízení, což těsně před semifinále nebylo ideální. Bylo to také docela unavující! Opravdu jsem neodstartoval dobře a nakonec jsem dojel na druhém místě. Moje semifinále bylo opět docela chaotické. Ve finále mě někdo ve třetí zatáčce vytlačil. Na trať jsem se vrátil na posledním místě, a tak jsem se rozhodl tvrdě zabrat. Dařilo se mi předjíždět jednoho jezdce po druhém. Dokonce jsem si myslel, že bych mohl zkusit předjet Rustada a pokusit se vyhrát, ale nestihl jsem to o pár desetin sekundy. Nevadí. Po tomto návratu jsem měl pocit, jako bych vyhrál!“

Davy Jeanney (Peugeot Hansen Academy, N°17 PEUGEOT 208 WRX):

„Pátek se mi docela vydařil a den jsem skončil na sedmém místě. Nicméně déšť změnil podmínky a já již neměl ten rytmus. Po třetí kvalifikaci jsem měl problém s hasicím přístrojem, jenž mi naneštěstí poškodil turbodmychadlo. Při čtvrté kvalifikaci jsem pak byl opatrný, abych si zajistil postup do semifinálových jízd. Malá chyba mě stále místo ve finále. Mohu z toho vinit pouze sebe.“

Konečné pořadí ‑ Riga (Lotyšsko)

  • 1. Sébastien Loeb (Team Peugeot Hansen, PEUGEOT 208 WRX)
  • 2. Mattias Ekström (EKS, Audi S1)
  • 3. Timmy Hansen (Team Peugeot Hansen, PEUGEOT 208 WRX)
  • 4. Andreas Bakkerud (Hoonigan Racing Division, Ford Focus RS),
  • 5. Johan Kristoffersson (Volkswagen RX Sweden, Volkswagen Polo)
  • 6. Timur Timerzyanov (World RX Team Austria, Ford Fiesta)

Pořadí mistrovství světa po 10 kolech

Mistrovství světa v rallycrossu FIA ‑ jezdci:

  • 1. Mattias Ekström (EKS, Audi S1), 228 bodů
  • 2. Johan Kristoffersson (Volkswagen RX Sweden, Volkswagen Polo), 201 bodů
  • 3. Petter Solberg (Peter Solberg World RX Team, Citroën DS3), 194 bodů
  • 4. Andreas Bakkerud (Hoonigan Racing Division, Ford Focus RS), 192 bodů
  • 5. Sébastien Loeb (Team Peugeot Hansen, PEUGEOT 208 WRX), 180 bodů
  • 6. Timmy Hansen (Team Peugeot Hansen, PEUGEOT 208 WRX), 165 bodů
  • 7. Toomas Heikkinen (EKS, Audi S1), 125 bodů
  • 8. Timur Timerzyanov (World RX Team Austria, Ford Fiesta), 101 bodů

Mistrovství světa v rallycrossu FIA – týmy:

  • 1. EKS, 353 bodů
  • 2. Team Peugeot Hansen, 345 bodů
  • 3. Volkswagen RX Sweden, 265 bodů

Kalendář 2016

  • 1. 16. - 17. dubna: Portugalsko (Montalegre)
  • 2. 7. - 8. května: Německo (Hockenheim)
  • 3. 14. - 15. května: Belgie (Mettet)*
  • 4. 28. - 29. května: Velká Británie (Lydden Hill)
  • 5. 11. - 12. června: Norsko (Hell)*
  • 6. 2. - 3. července: Švédsko (Holjes)*
  • 7. 6. - 7. července: Kanada (Trois-Rivières)
  • 8. 3. - 4. září: Francie (Lohéac)
  • 9. 17. - 18. září: Španělsko (Barcelona)*
  • 10. 1. - 2. října: Lotyšsko (Riga)*
  • 11. 15. - 16. října: Německo (Estering)
  • 12. 26. - 27. listopadu: Argentina (Rosario)

* Závody se započítávají do mistrovství Evropy v rallycrossu.

[1] Podléhá vydání oficiálních výsledků nadřízeným orgánem tohoto sportu.