PŘEVODOVKY & ÚČINNÉ MOTORY

/image/96/2/header.292962.jpg

Ochrana životního prostředí je pro PEUGEOT při vývoji automobilů zásadní otázkou. Tento závazek by se však neměl odrážet na potěšení, které řidič při řízení vozu zažívá. Inženýři a konstruktéři proto navrhli a sestrojili řadu vhodných řešení.

/image/96/3/peugeot-3008-2016-154-fr.180862.292963.jpg

Motory PureTech

Tříválcové motory PureTech jsou ukázkou dokonalé efektivity a špičkových technologií. V letech 2015, 2016 a 2017 získaly ve své výkonové kategorii ocenění Motor roku a v současnosti je nalezneme v nabídce u všech vozů řady PEUGEOT od modelu 108 až po 5008.   

/image/96/5/peugeot-308-2015-044-fr.181266.292965.jpg

Motory BlueHDi

PEUGEOT, konstruktér nejúčinnějšího systému na snížení emisí škodlivin, opět dokazuje, že z pohledu ochrany životního prostředí se řadí mezi světovou špičku. BlueHDi je označení pro dieselové motory Euro 6 z dílny značky Peugeot, které kromě vynikajících výkonů vykazují i nízké emise škodlivin.

/image/96/4/eat6-1408tech001.292964.jpg

Automatická převodovka EAT6

Automatická šestistupňová převodovka EAT6i nabízí optimální spotřebu paliva a jedinečné zážitky při řízení vozu. Byla navržena s cílem snížit zásadním způsobem emise CO2 a současně nabídnout řidiči uživatelský komfort té nejvyšší úrovně. 

/image/97/0/peugeot-308-2017-055-fr.292970.jpg

Automatická převodovka EAT8

Nová automatická převodovka Peugeot vykazuje 7% úsporu ve spotřebě paliva. Tohoto vynikajícího výsledku bylo dosaženo zejména díky rozšíření funkčního intervalu systému Stop & Start až do 20 km/h a zavedení 8 převodových stupňů. Navíc má převodovka EAT8 nižší hmotnost a kompaktnější rozměry. 

STOP & START

Funkce Stop&Starti zvyšuje ekologickou účinnost benzinových a dieselových motorů i komfort řízení.

Funkce Stop&Start je uzpůsobená jízdě v městském provozu. Jakmile vůz zastaví na červenou, v koloně nebo na značce Stop, motor se automaticky vypne. Znovu se bez prodlevy a vibrací nastartuje, jakmile chce řidič pokračovat v jízdě.   

Tato technologie přináší řadu výhod: nižší spotřebu paliva (v hustém městském provozu dochází v porovnání s běžným vozem ke snížení až o 15 %), snížení emisí CO2 (nulové emise při vypnutí motoru) a po zastavení vůz nevydává žádný hluk. 

Systém Stop&Start je možné kdykoliv vypnout a přizpůsobit se tak různým podmínkám provozu a používání vozu. 

PLATFORMA EMP2

/image/96/6/-031692-01-v2.205099.292966.jpg

Modulárníi platforma EMP2i je jádrem koncepce vývoje a výroby nových modelů skupiny PSA střední a vyšší třídy. Mezi její hlavní výhody patří: 

  • Modulární architektura, která v návaznosti na tržní poptávku umožňuje nabídnout různé karosářské varianty (verze hatchback, sedan, kombi, monospace, SUV, kabriolet nebo kupé)
  • Jedna platforma pro širokou nabídku motorů a převodovek (4válcové motory, hybridní pohon, 4x4, ...)
  • Výsledkem použití odlehčených inovativních materiálů (ocel, kompozitní materiály, hliníkové spoje) a špičkových výrobních procesů (lisování za tepla a laserové svařování) je nižší hmotnost vozidel a snížení emisí CO2 a současně zlepšení pevnosti, bezpečnosti a potěšení při řízení 
  • Inovativní technologie zlepšují komfort řízení, ovladatelnost, jízdní komfort v interiéru a bezpečnost (kompozitní podlaha, pneumatiky s velmi nízkým odporem při jízdě, ...)
  • Větší volnost při návrhu designu vozu (velká kola, variabilní rozvor, nízká kapota a pozice při řízení, ...) u všech karosářských variant (SUV, hatchback, ...)

Poprvé byla platforma EMP2 uvedená v roce 2013 spolu s novým modelem Peugeot 308. Od té doby se stala základem pro nové modely SUV 3008 a 5008 a nový Traveller a Expert.

ELEKTROMOBILY

/image/96/9/peugeot-par-2015-048-fr.292969.jpg

PEUGEOT je jedinou značkou s kompletní nabídkou dlouhodobě udržitelné mobility:

  • dodávka Peugeot Partner Electric
  • elektrokola pro široké použití (do města, treková nebo horská) s novinkami roku 2017: eF01i a Eu01si

Koloběžka s elektrickým pohonem Peugeot e‑Kicki a elektrokolo eF01 představují dvě nová řešení mobility na poslední část cesty od zaparkovaného vozu do cílové destinace. Skládací koloběžka nebo kolo jsou umístěné v dobíjecí stanici, kterou lze nainstalovat do zavazadlového prostoru všech vozů vybavených 12V zásuvkou (Partner Tepeei, 308i, 308 SWi, nový 3008i, nový 5008i, 508 SWi a 508 RXHi), a za jízdy se průběžně nabíjí. Lze je samozřejmě připojit do běžné zásuvky v domácí síti.  

  • VÍCE

V souladu se závazkem omezit na minimum ekologickou zátěž vozidel při jejich vyřazení z provozu uzavřela Skupina PSA spolupráci se společností SNAMi, největší evropskou společností zabývající se sběrem a recyklací akumulátorů pro pohon vozidel. Smlouva podepsaná na konci roku 2015 navázala na partnerství se společností SNAM, které se datuje od roku 2012. Smlouva garantuje kvalitní sběr a recyklaci baterií z elektrických a hybridních vozů Skupiny při jejich vyřazení z provozu v celé obchodní síti a ve výrobních závodech na území Evropy.

SNAM dosahuje 70% účinnosti při recyklaci hmoty z Li‑ion baterií elektrických vozů a 84% účinnost u baterií Ni‑MH z hybridních vozů. Uvedené hodnoty dalece převyšují požadovanou evropskou normu, která pro recyklaci hmoty z baterií stanovuje 50% hranici.