3008

Efektivita

Ochrana životního prostředí vždy byla pro značku PEUGEOT prioritou. Pro vývojové pracovníky a návrháře značky se ekologický závazek stal výzvou, která přinesla celou řadu efektivních řešení, jejichž cílem je snížit dopad na životní prostředí.

Motory PureTech

/image/49/7/1_2lpuretech_1408tech002bis.73497.jpg

PEUGEOT představuje svou novou řadu tříválcových motorů PureTech: spojení efektivity a špičkových technologií. Tyto benzinové motory jsou lehčí a kompaktnější, což vede ke zvýšení jejich energetické účinnosti. Jejich výkonnost je založená také na optimalizaci spalování a omezení ztrát vznikajících třením.
Motory PureTech vám již od nízkých otáček motoru zprostředkují jedinečné potěšení z jízdy. S točivým momentem 230 Nm, který je u výkonnějších verzí k dispozici již od 1 750 ot/min, tyto motory nabízejí nejlepší poměr točivý moment v nízkých otáčkách/výkon na trhu. 95 % točivého momentu je navíc využitelných v rozmezí 1 500–3 500 ot/min, čímž je chod motoru a jeho používání za všech okolností optimální.

Kromě vynikajících provozních charakteristik a výkonů jsou tyto nové motory také velmi úsporné. Ve srovnání se stejně výkonným čtyřválcovým motorem dochází ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2 až o 25 %. Při stejné míře komfortu řízení tedy ušetříte přibližně 1,5 l na 100 km. A byl to právě nový motor PureTech, s nímž nový Peugeot 308 pokořil světový rekord – nejdelší vzdálenost, kterou vůz ujede na jednu nádrž.

Motory BlueHDi

i

PEUGEOT, tvůrce nejefektivnějšího systému na snižování emisí škodlivin na trhu, i nadále potvrzuje své vůdčí postavení v oblasti vývoje ekologicky účinných řešení. BlueHDi je označení, které nesou dieselové motory Euro 6 značky Peugeot spojující vysoký výkon a nízké emise.
Technologie BlueHDi je exkluzivní propojení oxidačního katalyzátoru, selektivní katalytické redukce SCR (Selective Catalytic Reduction) a filtru pevných částic FAP s aditivem, které umožňuje zásadně omezit emise oxidů dusíku – o více než 90 % – snížit emise CO2 až na 82 g/km, optimalizovat spotřebu paliva a eliminovat nespálené částice obsažené ve výfukových plynech dieselových motorů na hranici měřitelnosti (o 99,9 %).
Technologie BlueHDi splňuje emisní normu Euro6, která pro nově uvedené modely platí od září 2014 a pro všechny ostatní nové vozy od září 2015. Bude se používat u všech dieselových motorů značky a pro splnění budoucích emisních norem představuje nejlepší potenciál.

Převodovka EAT6

Nová šestistupňová automatická převodovka EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6) vám poskytne maximální potěšení při řízení vozu a současně umí optimalizovat spotřebu paliva. Byla vyvinutá s cílem zásadně snížit emise CO2 a poskytnout řidiči vysoký uživatelský komfort.
Technologie Quickshift zajišťuje velmi plynulé řazení a rychlost převodů na nejlepší úrovni na trhu.
Rozdíl v produkci emisí se v porovnání s manuální převodovkou snížil na 5 g/km (se stejnými pneumatikami) a pro řidiče se tak z pohledu komfortu řízení i spotřeby paliva převodovka EAT6 stává velmi zajímavou alternativní nabídkou.

Systém Stop & Start

Stop&Start*, který najdeme u benzinových motorů poslední generace přímo v názvu motoru, se u dieselových motorů skrývá pod názvem e‑HDI. Jedná se o systém uzpůsobený jízdě v městském provozu, který automaticky vypne motor pokaždé, když vůz zastaví – například na Stop nebo na červenou. Jakmile se chce řidič rozjet, motor se okamžitě znovu nastartuje.
Tato technologie přináší řadu výhod: snižuje spotřebu paliva (v hustém městském provozu v porovnání s klasickým motorem až o 15 %) a emise CO2 (nulové emise ve fázi s vypnutým motorem) a eliminuje hluk u stojícího vozu. S motorem e‑HDI zkrátka spojíte ekologickou účinnost s komfortem řízení! A aby vyhovoval opravdu všem situacím, lze systém Stop&Start kdykoliv odpojit.
* Systém automatického vypnutí a nastartování motoru.

Snižování hmotnosti

i

Již žádná nadváha! Při vývoji svých nových modelů využívá PEUGEOT veškeré své inženýrské znalosti, aby nabídl vozy s co nejkompaktnějšími rozměry a nejnižší hmotností. Všechny komponenty, používaná technická řešení a součástky byly navrženy s cílem dosáhnout maximálního snížení celkové hmotnosti vozu.
Výsledkem je odlehčení vozu, které přináší nižší spotřebu paliva a emise CO2 bez vlivu na bezpečnost a výkony vozidla.

Spotřeba v reálném provozu

Skupina PSA plní své závazky vůči zákazníkům a zveřejňuje výsledky testů spotřeby paliva v reálném provozu.

Tyto výsledky vycházejí z testovacího protokolu, který byl definován společně se dvěma nevládními organizacemi, Transport & Environment (T&E) a France Nature Environnement (FNE), audit výsledků provedla společnost Bureau Veritas. Tento spolehlivý a prokazatelný zkušební protokol měří spotřebu paliva vozů PSA v reálném provozu.

Protokol, který se inspiroval u projektu RDE „Real Driving Emissions“, měří spotřebu paliva pomocí přenosného přístroje instalovaného na vozidle (PEMS – portable emissions measurement system). Bureau Veritas, nezávislý a mezinárodně uznávaný orgán, je garantem protokolu a jeho provádění v souladu se specifikacemi a zárukou spolehlivosti a integrity výsledků.

HYbrid4

PEUGEOT se svým motorem HYbrid4 dokázal, že respekt vůči životnímu prostředí a intenzivní jízdní zážitky se mohou harmonicky doplňovat.

Technologie HYbrid4, to není jen první vozidlo s hybridním pohonem s kombinací vznětového a elektrického motoru na světě, ale také systém, který umožňuje zvolit si režim pohonu podle jízdních podmínek.

Jeho ovládání a používání je velmi snadné. Otočným ovladačem na středovém panelu zvolíte jeden ze 4 režimů: Auto (běžné podmínky a střídavé používání elektrického a dieselového motoru), Sport (dynamičtější projev), Elektrický (tichý chod bez emisí pro jízdu v městském provozu) a pohon všech 4 kol (pro lepší mobilitu na jakémkoliv povrchu).

Hybrid Air

/image/50/6/208hybridfe_1302cgi002.73506.jpg

Hybrid Air je nový hybridní pohon, který spojuje nejnovější generaci benzinových tříválcových motorů se stlačeným vzduchem. Inteligentní a inovativní HYbrid Air se přizpůsobí stylu jízdy každého řidiče. V závislosti na situaci a na vašem způsobu jízdy si motor automaticky vybere nejvhodnější provozní režim: stlačený vzduch (nulové emise), benzin, nebo kombinované fungování. Při jízdě ve městě je 80 % času aktivní režim stlačený vzduch. Mimo město ‑ na dálnici nebo silnici dostává naopak přednost benzinový pohon. Tato technologie představuje zásadní snížení spotřeby paliva a emisí CO2 a představuje důležitý milník na cestě k magické hranici 2,0 l/100 km.

Elektrický pohon

/image/50/7/ion_2010_041_fr.73507.jpg

Lehké užitkové vozy, osobní automobily, skútry a kola ‑ k dnešnímu dni je Peugeot jediným výrobcem, který nabízí kompletní řadu plně elektrických vozidel.
Nulové emise CO2 za jízdy a velmi nízké provozní náklady. Kromě toho, že jsou tato vozidla mimořádně ekologicky šetrná, nabízejí také příjemné řízení, jsou tichá a bez vibrací.
Seznamte se s vozem i0n, malým městským vozem se 100% elektrickým pohonem, který je pro jízdu ve městě jako stvořený, a novým modelem Partner Electric, elektrickou dodávkou určenou pro podnikání ve městě.
Základním článkem pohonu jsou moderní lithium‑iontové baterie, které lze dobíjet z domácí sítě nebo ze speciálních k tomu určených dobíjecích stanic a jejichž kapacita zaručuje potřebný dojezd vozu a současně i okamžitý výkon.
Vozidla i0n a Partner Electric umí využít i energii, kterou získávají rekuperací kinetické energie při zpomalování nebo brzdění. Dojezd vozu se tak prodlužuje až na 150 km (170 km u vozu Partner Electric). A k tomu ještě systém Stop & Start. K dispozici budete mít rozhodně více, než pro své každodenní pravidelné jízdy potřebujete.

FAP

FAP (aditivní filtr pevných částic) je řešení, které PEUGEOT zavedl u dieselových motorů, aby vyřešil emise pevných nespálených částic. Filtrem jsou dnes vybaveny prakticky všechny modely řady PEUGEOT poháněné HDI motory. Jedná se o samočisticí zařízení, které snižuje přítomnost nespálených částic ve výfukových plynech dieselových motorů až na hranici měřitelnosti (0,004 g/km).
Systém funguje ve dvou fázích: pevné částice jsou nejprve zachyceny porézním filtrem z karbidu křemíku a poté jsou po několika stech kilometrech v rámci tzv. regenerace při velmi vysoké teplotě spáleny. Regenerace filtru probíhá automaticky, aniž ji řidič zaznamená.