MOTOR BlueHDi: ZPRACOVÁNÍ VÝFUKOVÝCH PLYNŮ

i

EXKLUZIVNÍ TECHNOLOGIE

/image/93/9/filtr.71939.jpg

Technologie BlueHDi vyvinutá skupinou PSA spojuje aditivní filtr pevných částic (FAP) se selektivní katalytickou redukcí (SCR).
Technologie BlueHDi je v současnosti nejúčinnější řešení na snížení emisí škodlivin na trhu. V oblasti snižování dopadu dieselových motorů na životní prostředí si PEUGEOT díky této technologii udržuje i nadále svůj náskok. 
Motory 1.6 BlueHDi a 2.0 BlueHDi pohánějí vozy PEUGEOT 208, 2008, 308, 308 SW, 3008, 508, 5008, Patner Tepee, Traveller, Partner, Expert a Boxer.

EMISE POD KONTROLOU

Technologie BlueHDi je řešení z dílny značky PEUGEOT, které regulací spalování a úpravou výfukových plynů chrání kvalitu ovzduší. 

Princip této technologie spočívá v omezení emisí oxidů dusíku do ovzduší (až o 90 %) a ve snížení množství nespálených částic na hranici měřitelnosti (o 99,9 %). Oxidy dusíku jsou eliminovány selektivní katalytickou redukcí (SCR), při níž se katalýzou přemění na vodní páru a dusík. 

OPTIMÁLNÍ ÚČINNOST

/image/97/7/peugeot-308-2015-044-fr.181266.292977.jpg

Technologie BlueHDi je jediná technologie, která je účinná ihned po nastartování motoru. Technologie selektivní katalytické redukce je totiž umístěná před filtrem pevných částic s aditivem (FAP).

Zpracování výfukových plynů je díky spojení těchto dvou technologií (SCR + FAP s aditivem) mimořádně účinné. 

PEUGEOT byl vždy průkopníkem inovativních technologií a své vozy začal vybavovat filtrem pevných částic celých 11 let před tím, než to začaly vyžadovat emisní normy. Poprvé byl FAP představený světové veřejnosti spolu s modelem PEUGEOT 607 v roce 2000.