/image/80/8/308_r_hybrid.79808.jpg

ULTRA-VÝKONNÝ MOTOR

"Dosáhnout stanovené úrovně výkonnosti u vozu segmentu C byla skutečná výzva a my jsme ji splnili jednak díky našemu nadšení pro věc a samozřejmě také zásluhou dokonalosti vozu 308. PEUGEOT 308 R HYbrid vstupuje do prestižního klubu automobilů, které jsou schopné zrychlit z 0 na 100 km/h za méně než 4 vteřiny." Jean Philippe Delaire, PEUGEOT Sport, šéf vývoje pohonného ústrojí vozu PEUGEOT 308 R HYbrid 

Z DÍLNY PEUGEOT SPORT

Při definici specifikace jednotlivých komponentů a jejich optimálního umístění PEUGEOT Sport využívá svých technických zkušeností a úspěšné závodní kariéry. Pohonná jednotka v sobě spojuje tři zdroje energie, z nichž každý pohání vozidlo nezávisle na ostatních:
‑ benzinový čtyřválec 1.6 THP 270 k S&S s nejvyšším specifickým výkonem na světě v této kategorii motorů,
‑ elektromotor o výkonu 85 kW/115 k spojený s šestistupňovou převodovkou,
‑ elektromotor se stejnými parametry na zadní nápravě.

Pro zajištění dokonalých dynamických jízdních vlastností došlo k novému rozložení hmotnosti vozu a těžiště bylo posunuto co nejníže. Pod zadními sedadly je místo palivové nádrže umístěna lithium iontová baterie 3 kWh s vynikajícím poměrem výkon/velikost. Palivová nádrž o objemu 50 litrů se nově nachází v zavazadlovém prostoru nad zadním elektromotorem a oběma transformátory. Inženýři týmu PEUGEOT Sport ve své snaze o dosažení dokonalosti změnili koncepci dna nádrže, aby co přesněji kopírovalo technické komponenty. I těchto několik takto získaných výškových milimetrů přispělo k lepšímu výkonu vozu.

Jízdní vlastnosti vozu PEUGEOT 308 R HYbrid jsou díky pohonu 4x4 velmi přesvědčivé, a to zejména při výjezdu ze zatáček. Brzdový systém odpovídá výkonnosti vozu. Vpředu používá vzduchem chlazené kotouče o průměru 380 mm se čtyřmi písty, vzadu kotouče o průměru 290 mm.
Brzdy se však nepoužívají při každém zabrzdění. PEUGEOT Sport totiž vyvinul pohon, který zpomaluje pomocí elektromotorů v celém rychlostním rozmezí, tj. od 250 km/hod. Tento rekuperační systém brzdění nejen šetří kotouče a destičky, ale je také jedním ze tří způsobů dobíjení baterie.