/image/01/9/l500_r_hybrid_dynamique_01_1280x445_v3.111019.jpg

30. května 1916 vyhrál PEUGEOT L45, který řídil Dario Resta, legendární závod 500 mil Indianapolis. Jeho průměrná rychlost dosahovala 135 km/hod.

O 100 let později vzdává Peugeot hold obdivuhodnému týmu „Charlatans“, který značce PEUGEOT v letech 1913‑1919 přinesl na americkém okruhu Indy 500 tři krásná vítězství, a představuje futuristickou verzi závodního vozu: PEUGEOT L500 R HYbrid.

L500 R HYbrid, vize budoucnosti automobilového sportu podle značky PEUGEOT

KONCEPČNÍ ZÁVODNÍ VŮZ

Díky své nízko položené pozici ze sebe může PEUGEOT L500 R HYbrid již od prvních metrů vydat celý svůj potenciál. Vůz s hmotností 1000 kg je jen 1 metr vysoký a posazený na širokých kolech. Ve všech ohledech je zasvěcený závodění: zrychlení z 0 na 100 km zvládá za 2,5 vteřiny, 1000 m s pevným startem překoná za 19 vteřin. Hybridní benzinový pohon plug‑in o výkonu 500 k, který vyvinuly týmy divize PEUGEOT Sport na základě pohonu vozu 308 R HYbrid, spojuje dva elektrické motory, jeden vpředu, druhý vzadu, a benzinový motor 270 k. Maximální točivý moment dosahuje 730 Nm. Linie karoserie vozu PEUGEOT L500 R HYbrid se klene od loga značky na masce chladiče až k aerodynamické zádi, kde září světla ve tvaru tří drápů, jež jsou pro současný design značky PEUGEOT charakteristické. 

HOLOGRAFICKÁ KABINA PEUGEOT i-COCKPIT®

/image/02/9/l500_r_hybrid_inter02_600x400.111029.jpg

PEUGEOT L500 R HYbrid byl sestaven tak, aby vůz tvořil s pilotem jeden celek a zážitky za volantem byly co nejintenzivnější. Uzavřená kabina pilota je koncipovaná jako samostatná plovoucí kapsle zasazená do karoserie. 

V interiéru vozu autoři představují inovativní koncept, jehož základem je ultra‑sportovní provedení PEUGEOT i Cockpitu® s malým volantem a dvěma hologramy, které řidiči předávají informace prostřednictvím dvou diskobolů. Pro větší aerodynamiku přepracovaly týmy PEUGEOT původní dvoumístnou verzi vozu L45 na jednomístnou a virtuálnímu spolujezdci nabízí zážitek z jízdy v reálném čase pomocí headsetu. 

PEUGEOT L500 R HYbrid je vozem spojujícím minulost, současnost a budoucnost. 

HOLD VÍTĚZSTVÍM PEUGEOT

/image/03/0/l500_r_hybrid_dynamique_04_450x310.111030.jpg

PEUGEOT L500 R HYbrid vzdává hold vozu L45 a úspěchům značky v USA: PEUGEOT vyhrál třikrát závod 500 mil Indianapolis na druhé nejstarší závodní trati na světě. Model L45 (jako 4,5 l) byl nástupcem vozu L76, který v roce 1912 vyvinul tým odvážných mladých jezdců přezdívaných „Šarlatáni“ (francouzsky „Charlatans“). Od roku 1919 vyrobili řadu vozů, které ovlivnily novou éru v koncepci závodních motorů. L76 byl první automobil na světě, který zkombinoval čtyřválcový motor se 4 ventily na válec a 2 vačkovými hřídeli v hlavě, a díky tomu také první moderní závodní vůz, který byl schopen vyvinout rychlost 190 km/hod! Za volantem prvních závodních vozů PEUGEOT – L76, L57 a L3 L45 – dosáhli „Šarlatáni“ úspěchu na okruzích a závodech po celém světě. Jezdci Georges Boillot, Jules Goux a Paola Zuccarelli a inženýr Ernest Henry jsou dodnes synonymem pro inovace a odvážné novátorství. Tato americká epocha znamenala začátek seznamu skvělých vítězství týmu PEUGEOT Sport v USA, na němž figurují i Ari Vatanen a Robby Unser, kteří s vozem Peugeot 405 T16 vyhráli legendární závod Pikes Peak (1988 a 1989), a Sébastien Loeb, který v roce 2013 v tomto 20kilometrovém vrcholovém závodě zajel s vozem PEUGEOT 208 T16 Pikes Peak rekordní čas 8:13,878. Tento vítězný duch je pro značku PEUGEOT typický a její týmy si díky němu nepřestávají připisovat další vítězství, jako je tomu v případě Stéphana Peterhansela, který v letošním roce stál za velkým úspěchem značky PEUGEOT na Dakaru, kde navázal na čtyři po sobě jdoucí vítězství značky PEUGEOT z let 1987‑1990.

„S vozem PEUGEOT L500 R HYbrid jsme chtěli vzdát hold krásnému dobrodružství, jehož nositelem značka PEUGEOT byla na začátku dvacátého století. Jako připomenutí tehdejších úspěchů a novátorství jsme chtěli nabídnout výraznou, elegantní a technologickou vizi budoucnosti automobilového sportu podle značky PEUGEOT,“ vysvětlil Matthias Hossann, manažer pro koncepční vozy a inovativní design značky PEUGEOT.