Benzínový motor 1.2 PureTech skupiny PSA zvolen Motorem roku

Benzínový tříválcový přeplňovaný motor 1.2 PureTech skupiny PSA opět zvolen Motorem roku

Benzínový tříválcový přeplňovaný motor 1.2 PureTech skupiny PSA opět zvolen Motorem roku

Benzínový tříválcový přeplňovaný motor 1.2 PureTech skupiny PSA opět zvolen Motorem roku

U příležitosti 18. ročníku vyhlašování výsledků ankety „International Engine of the Year Awards“ ve Stuttgartu udělila mezinárodní novinářská porota tříválcovému přeplňovanému motoru PureTech 1.2 titul Motor roku 2017 v kategorii 1,0 ‑ 1,4 l.

Výrobní a obchodní úspěch

Ocenění „Motor roku 2017“ potvrzuje již třetí rok v řadě obchodní úspěch tohoto motoru, který je k dispozici ve verzi 110 k a 130 k (PureTech 110 k S&S a PureTech 130 k S&S).

  • Tento motor, kterého se od roku 2014 vyrobilo v továrnách Française de Mécanique ve městě Douvrin (Francie, Pas de Calais) a ve městě Xiang Yang (Čína) již více než 850 000 kusů, se bude od konce roku 2017 vyrábět rovněž v závodě v Trémery (Francie, departement Moselle), aby bylo možné zdvojnásobit kapacitu výroby tohoto motoru ve Francii a uspokojit tak nárůst poptávky. Roční výroba přesáhne do roku 2019 celkem jeden milion kusů.
  • Motorem 1.2 PureTech ve verzích 110 a 130 k je vybavena celá řada modelů v 70 zemích. V roce 2017 přispěl k obchodnímu úspěchu novinek skupiny PSA: vozu nový Peugeot 3008, který byl zvolen Autem roku 2017 („Car of the Year 2017“), a vozu nový Citroën C3.
  • Na evropském trhu představuje řada tříválcových motorů 1.2 PureTech jednu třetinu celkového objemu benzinových a dieselových motorů skupiny PSA.

Výkonnější nabídka šetrná k životnímu prostředí

Přeplňovaný motor PureTech o objemu 1,2 litru, který je na trhu uznávaný pro zajištění vynikající úrovně jízdy i při nejnižších otáčkách, se neustále vyvíjí a do konce roku 2017 ho čeká řada výrazných vylepšení, které zvýší jeho výkon a sníží spotřebu paliva (až o 4 %):

  • zavedení filtru pevných částic (GPF – Gasoline Particulate Filter), jenž sníží emise pevných částic o více než 75 %, a splní tak již nyní budoucí evropské a čínské normy, které vstoupí v platnost v roce 2020;
  • optimalizace účinnosti díky zlepšení spalovacích cyklů a zvýšení vstřikovacího tlaku na 250 barů; 
  • snížení tření a použití nového turbokompresoru;
  • zlepšení kompaktnosti motoru, které zejména zlepší aerodynamiku (lepší SCx).

Christian Chapelle, ředitel divize „Powertrain and Chassis Engineering“ skupiny PSA, při této příležitosti prohlásil: „Toto ocenění potvrzuje mimořádnou kvalitu a výkonnost našich benzínových motorů. Budeme dále pracovat na optimalizaci našich spalovacích motorů, aby byly ještě účinnější a stále šetrnější k životnímu prostředí a přispívaly tak k řešení výzev přechodu k novým zdrojům energie.“