Loeb v čele dalšího dvojitého vítězství Teamu Peugeot Total

Loeb v čele dalšího dvojitého vítězství Teamu Peugeot Total ve chvíli, kdy Silk Way Rally dosáhla své poloviny

Loeb v čele dalšího dvojitého vítězství Teamu Peugeot Total ve chvíli, kdy Silk Way Rally dosáhla své poloviny

Loeb v čele dalšího dvojitého vítězství Teamu Peugeot Total ve chvíli, kdy Silk Way Rally dosáhla své poloviny

Loeb v čele dalšího dvojitého vítězství Teamu Peugeot Total ve chvíli, kdy Silk Way Rally dosáhla své poloviny

  • Sébastien Loeb a Daniel Elena vyhráli osmou etapu Silk Way Rally o 5 min 16 s před svými týmovými kolegy Cyrilem Despresem a Davidem Casterou. Dvě posádky „Týmu snů“ zvýšily svůj náskok v celkové klasifikaci: devítinásobný mistr světa v rallye má nyní na svého týmového kolegu v Peugeotu 2008 DKR č. 100 bezpečný náskok 1 hod 8 min 41 s.
  • Zatímco Silk Way Rally dospěla do své polovinyposádky míří k odpočinkovému dni v Urumqi v Číně, Peugeot DKR Maxi při svém prvním soutěžním nasazení potvrdil očekávání techniků Peugeotu Sport. Po celý první týden Silk Way Rally, při své první soutěžní účasti, neustále prokazoval svou připravenost a potenciál prosadit se v nejnáročnější vytrvalostní rally na světě, která ho čeká za několik měsíců.
  • V dnešní hrbolaté rychlostní zkoušce Cyril Despres potvrdil svůj pokrok na čtyřech kolech za volantem Peugeotu DKR: nyní má jasnou převahu 35 minut na jezdce na třetím místě celkového pořadíStéphane Peterhansel /Jean Paul Cottret se nadále probojovávají zpět vzhůru pořadím: v současné chvíli jsou na sedmém místě celkové klasifikace. Nějaký čas v této etapě ztratili, neboť měli náročný den.

Fakta dne:

  • Průměrná teplota: 28°C
  • Typ terénu: duny, nerovné písečné tratě
  • Největší rychlost: 183km/h

Dnešní čínská etapa zahrnovala 250,37 km různorodých soutěžních aktivit jako součást 436,34 km dlouhé jízdy z Karamaje napříč nerovným terénemPro vozy Peugeot DKR to byl dobrý všestranný test jejich schopností. Patřilo k nim překonávání jak malých písečných dun, tak hrbolatých štěrkových cest. Z těch se vynořily na prvním, druhém a čtvrtém místě a zdůraznily tak své schopnosti zvládnout i ten nejnáročnější terén.

Sébastien Loeb měl malé potíže s pneumatikou, ale to mu nezabránilo dosáhnout čtvrté vítězství v etapě během tohoto týdne z dosud odjetých osmi etap. Jeho výkon je o to pozoruhodnější, když vezmeme v úvahu, že po 50 kilometrech dojel Cyrila Desprese a pak jel jako první na trati po zbytek měřeného úseku. Cyril Despres, který vyjížděl na trať jako druhý, nebyl daleko za ním a udržoval rychlé a pravidelné tempoStéphane Peterhansel vyjížděl ve  startovním poli později a musel předjíždět několik soutěžících. Nakonec byl v etapě klasifikován na čtvrtém místě, 15 minut za Loebem, přestože se necítil dobře a trochu zápasil s prachem a nastavením.

Ohlasy

Sébastien Loeb, jezdec Teamu Peugeot Total

Vítěz 8. etapy/1. v celkovém pořadí

„Byl to pro nás v autě další dobrý den, ačkoli samozřejmě nebyl snadný. Docela rychle jsme dostihli Cyrila, a tak jsme se znovu ocitli na silnici první: byly to těžké chvíle pro Daniela při navigování, ale odvedl skvělou práci, takže si myslím, že si na to začínáme zvykat. Byla to zajímavá smíšená etapa s několika velmi hrbolatými povrchy a také pískem, ale bylo dobré, že se nám podařilo v těchto obtížných podmínkách odhadnout správnou rychlost a vyhrát etapu, protože to není samozřejmostí. Také vůz byl dokonale spolehlivý. Peugeot DKR Maxi v těchto podmínkách prokázal, že je dobrým vývojovým krokem, neboť je při řízení stabilnější, což je vždy cílem. Nyní se těšíme na den volna v Urumqi. Zítra máme na programu několik rozhovorů s médii, ale budeme mít rovněž šanci relaxovat, než se pustíme do druhé poloviny soutěže.“

Cyril Despres, jezdec Teamu Peugeot Total

2. v 8. etapě/2. v celkovém pořadí

„Dnes jsme jeli stejnou etapu jako loni, ale teď byly cesty mnohem víc rozbité, což znamenalo, že jsme nadskakovali téměř po celou etapu. Seb nás dohnal okolo 50. kilometru, ale pak se nám podařilo sladit se s jeho tempem a po většinu etapy jsme jeli asi minutu a půl za ním, ačkoli jsme trochu trpěli prachem. Seb je skvělý jezdec a Peugeot DKR Maxi je podle všeho lepším vozem! Etapa dnes byla docela rychlá a cílem bylo udržet rychlost a nepadnout přitom do pastí, které vás mohou velmi snadno lapit, pokud nejste mimořádně opatrní. Celkově vzato jsem spokojen, příští týden se může stát cokoli, a tak se nadále budeme snažit ze všech sil.“

Stéphane Peterhansel, jezdec Teamu Peugeot Total

4. v 8. etapě/7. v celkovém pořadí (vozy)

„Nebyl to pro mě snadný den, neboť mi nebylo dobře a musel jsem dvakrát zastavit. Za těchto okolností bylo dost těžké jet po těchto hrbolatých cestách. Také jsem se dostal do prachu od jiných vozů. Zdálo se, že je nemožné je předjet, a tak jsem se rozhodl nedělat nic násilím nebo riskovat. Byla to pro nás pomalá etapa, ale současně jsem nebyl moc spokojen s nastavením vozu pro tento typ terénu. Vzpomínám si, že loni jsem s tím měl na tomto místě také potíže. Souvisí to s nastavením pérování, které prostě na tomto typu silnice pro mě nefunguje. Naštěstí nyní máme odpočinkový den, takže je to dobrá příležitost dobít energii než se příští týden opět pustíme do boje.“

Zítřek: Odpočinkový den

Ačkoli se během volného dne nejezdí, pro mechaniky Teamu Peugeot Total je to další dlouhý a namáhavý den. Musí zcela odstrojit a znovu připravit vozy pro druhou polovinu soutěže. Posádky mají řadu závazků vůči médiím, ale než znovu vyjedou, tak se budou také snažit věnovat se co nejvíce odpočinku a relaxaci.

Víte, že?

O Urumqi mnoho lidí neví, přestože je to největší město na západě Číny, v němž žije více než 3,5 milionu obyvatel. Je to zároveň město nejvíce vzdálené od moře na celém světě. Leží 2500 kilometrů od nebližšího pobřeží. Název v místním oiratském jazyce znamená „překrásné pastviny“ ‑ třebaže v současnosti obloze dominují převážně mrakodrapy.