Nový Peugeot Partner Tepee Electric

Elektrický pohon získává nový rozměr

Nový Peugeot Partner Tepee Electric v sobě spojuje oceňované přednosti víceúčelového vozu Partner Tepee s potěšením z řízení elektromobilu. Nabízí komfort pěti cestujícím, kteří mají k  dispozici velkorysou kabinu s velkou mírou modularity. Peugeot Partner Tepee Electric byl vyvinut pro stále narůstající klientelu, která se snaží skloubit elektrickou mobilitu s různorodými každodenními činnostmi, ať už osobními nebo pracovními. Jeho homologovaný dojezd 170 km vyhovuje potřebám převážné většiny evropských motoristů, kteří denně najezdí v průměru méně než 60 km. Peugeot Partner Tepee Electric se ve světové premiéře představí na ženevském autosalonu 2017, na evropský trh se dostane v září.

Svoboda 100 % elektrické jízdy

Nový Peugeot Partner Tepee Electric - elektrický pohon získává nový rozměr

Prostornost a modularita na nejvyšší úrovni

Nový Peugeot Partner Tepee Electric nabízí prostornost a praktičnost – vlastnosti, kterými se proslavil už Peugeot Partner Tepee. Díky své modularitě pojme elektrický Partner pohodlně 5 osob a současně uveze objemné předměty:

  • 5 samostatných sedadel, přičemž 3 sedadla ve 2. řadě lze zcela vyjmout a ve voze tak vznikne rovná podlaha;
  • objem zavazadlového prostoru je jeden z nejlepších v kategorii – s 5 osobami na palubě činí 1350 litrů, po vyjmutí sedadel druhé řady a se 2 osobami na palubě dosahuje 3 000 litrů;
  • Přístup do zavazadlového prostoru je za všech okolností usnadněný díky velkým zadním výklopným dveřímotevíratelnému zadnímu oknu.

Tato vynikající modularita se dokáže přizpůsobit všem druhům činností. Tento 100% elektrický vůz lze využívat k soukromým i firemním účelům, ke každodenní přepravě i k víkendovému výletu s jízdními koly.

Každodenní praktičnost

Nový Peugeot Partner Tepee Electric nabízí pro ještě větší klid a pohodlí během cest funkce dálkově ovládané prostřednictvím telefonu, tabletu nebo počítače:

  • naprogramování vytápění nebo klimatizace kabiny;
  • kontrola stavu nabití baterie;
  • odhad délky dobíjení.

Naprogramování vytápění a klimatizace na dálku umožňuje přednastavit teplotu v kabině ještě před nástupem do vozu. Pokud se naprogramování provede alespoň 30 minut předem, čeká na řidiče optimální tepelný komfort. Tato exkluzivní funkce funguje bez ohledu na to, zda se vůz nabíjí, nebo ne:

Nový Peugeot Partner Tepee Electric - elektrický pohon získává nový rozměr

  • pokud probíhá nabíjení, nemá přednastavená teplota vliv na dojezd;
  • pokud nabíjení neprobíhá, stačí nastavit úroveň nabití baterie, která se má zachovat pro další cestu.

Nový Peugeot Partner Tepee Electric je vybaven širokou řadou užitečných a účinných prvků výbavy usnadňujících bezpečnost, řízení a každodenní život. Komfortní a ergonomická kabina poskytuje 78 litrů otevřených nebo uzavřených úložných přihrádek.

Součástí sériové výbavy je tempomat, přímý systém detekce podhuštění pneumatik, elektronický systém kontroly stability ESP spojený s funkcí Hill Assist (pomoc při rozjezdu do svahu), manuální klimatizace, rádio/CD/MP3, dvoje boční posuvné dveře a výškově nastavitelné sedadlo řidiče.

Couvací kamera, která je k dispozici za příplatek, využívá velký barevný displej a usnadňuje běžné parkovací manévry. Kromě zadního parkovacího senzoru, který je již k dispozici sériově u 2. úrovně výbavy, může být vůz vybaven předním parkovacím asistentem usnadňujícím manévry při nízké rychlosti.

Peugeot Partner Tepee Electric je vybaven velkým barevným dotykovým displejem 7'' dokonale zabudovaným do středu palubní desky, kde je v optimální vzdálenosti pro ovládání i pro sledování. Tento systém, který je standardně k dispozici u 2. stupně výbavy, poskytuje snadný přístup k různým funkcím vozidla: palubní počítač, AM/FM rádio nebo digitální DAB rádio (Digital Audio Broadcasting – za příplatek), přehrávání hudby uložené v přenosném zařízení, hands‑free telefon a navigace.

Vůz nabízí také to nejlepší z možností konektivity: Bluetooth®, USB port, zásuvka typu Jack a funkci MirrorScreen. Systém MirrorScreen umožňuje přenést mobilní aplikace připojeného chytrého telefonu kompatibilního s komunikačními protokoly Mirrorlink® [1] nebo Carplay® na velký dotykový displej vozu a snadno a bezpečně je tak používat.

Nový Peugeot Partner Tepee Electric - elektrický pohon získává nový rozměr

Navigace, která je v nabídce příplatkové výbavy, zahrnuje zobrazování rychlostních limitůdopravních informací.

Výhody mobility s nulovými emisemi

Nový Peugeot Partner Tepee Electric nabízí kromě modularity a praktičnosti i specifické výhody spojené s jeho elektropohonem. Díky němu mohou uživatelé řídit v nízkoemisních zónách nebo v místech, kde je dočasně vyhlášená regulace provozu, aniž by to mělo dopad na praktičnost používání nebo potěšení z jízdy. Stále více obcí a měst podporuje rozvoje elektromobilů, kterým poskytuje výhody, jako je bezplatné nebo zlevněné parkování nebo vyhrazené jízdní pruhy. V případě firemních aut jsou elektromobily osvobozeny od určitých daní, jako je ve Francii daň z firemních motorových vozidel. Režim rychlého nabití na 80 % během 30 minut, který je k dispozici v rámci příplatkové výbavy, umožňuje častější běžné denní jízdy. Tato nová 100% elektrická verze snižuje dopad na životní prostředí a zároveň nabízí perfektní řešení vhodné pro nejrůznější každodenní činnosti.

Atraktivní provozní náklady

Nový Peugeot Partner Tepee Electric také nabízí bezstarostnou údržbu, jejíž náklady jsou o přibližně 30 % nižší než u vozu se spalovacím motorem:

  • Na jeho trakční baterii je poskytována záruka na 8 let nebo 100 000 km, na elektrické hnací ústrojí je záruka pět let nebo 50 000 km, podle toho, co nastane dříve;
  • Servisní interval je po prvním roce každé dva roky nebo 40 000 km, údržba nevyžaduje výměnu oleje, řemene nebo chladicí kapaliny;
  • Díky absenci převodovky a spojky je zde méně součástí ke kontrole;
  • S dvojitou rekuperací energie při zpomalování a brzdění se méně používají brzdy a méně snadno se tedy opotřebovávají.

Vedle toho jsou energetické náklady na kilometr v případě elektrického nabíjení asi čtyřikrát nižší, než kolik vyžaduje palivo pro vozy se spalovacím motorem [2].

Potěšení ze 100 % elektrického řízení

Nový Peugeot Partner Tepee Electric byl postaven na bázi vozu Peugeot Partner Tepee se spalovacím motorem a využívá elektrické hnací ústrojí prověřené od roku 2013 u dodávky Peugeot Partner Electric.

V motorovém prostoru je umístěn kompaktní elektrický vysoce výkonný synchronní motor s permanentními magnety o výkonu 49 kW (67 k) / 200 Nm. Obě lithium‑iontové baterie s vysokou energetickou hustotou a kapacitou 22,5 kWh jsou umístěny v podvozku po obou stranách zadní nápravy. Toto umístění snižuje těžiště a zvyšuje tak dynamickou jízdu a dobrou ovladatelnost vozu. Jsou tak rovněž zachovány příkladné rozměry kabiny i zavazadlového prostoru platné pro vůz Partner Tepee.

Elektromotor s okamžitě dostupným točivým momentem je spojen s trvalou jednostupňovou redukcí, která mu při rozjezdu a ve všech fázích zrychlení dodává dynamičnost a pružnost. To vše bez nutnosti řazení převodových stupňů, tedy stejně pohodlně jako s automatickou převodovkou.

Vůz okamžitě při rozjetí poskytuje zážitek z jízdy bez hluku a vibrací, tichý chod elektrického převodu mění pohled na cestování. Ticho na palubě nového Peugeotu Partner Tepee Electric činí jízdu méně únavnou a cestujícím umožňuje nerušenou konverzaci.

Peugeot Partner Tepee Electric nabízí dva režimy nabíjení baterií vyhovující všem potřebám využití:

  • standardní nabíjení za pomoci klasické domácí zásuvky (8 A nebo 10 A podle dané země) nebo pomocí bezpečnostní zásuvky Green Up (14 A). Podle příslušného napětí zásuvky trvá plné nabití (prázdné baterie) 8,5, 12 nebo 15 hodin.
  • rychlé nabíjení dle normy CHAdeMO (95 A) [3] nabije baterii za 30 minut na 80 % kapacity.

Zásuvka pro normální nabíjení se nachází na pravém předním blatníku, zásuvka pro rychlé nabití je umístěna na místě palivové nádrže na levém zadním blatníku.

Prodejní síť Peugeot nabízí prostřednictvím doporučených poskytovatelů služeb řešení pro instalaci zásuvek v soukromých nebo činžovních domech či podnicích.

Ve standardním evropském režimu (NEDC) je dojezd vozu nový Peugeot Partner Tepee Electric 170 km, pro optimalizaci dojezdu v reálném provozu se používá celá řada funkcí:

  • ukazatel spotřeby a rekuperace energie je jasně viditelný a řidiči pomáhá úsporně řídit;
  • ukazatel dodatečné spotřeby (vytápění a klimatizace) doplňuje informace, které má řidič k dispozici. Palubní počítač zobrazuje zbývající dojezd a průměrnou spotřebu v kWh;
  • dvojí způsob rekuperace energie ve fázi zpomalování a v aktivní fázi brzdění přeměňuje kinetickou energii na elektrickou. Je tak lépe zachován dojezd vozidla ve fázi jízdy;
  • 100% elektrické vytápění zajišťuje rychlé zvýšení teploty v kabině. Je také vybaven režimem „Eco“, který udržuje větrání kabiny bez nadměrné spotřeby elektrické energie, čímž se prodlužuje dojezd vozu.

Peugeot a udržitelná mobilita

Peugeot je jediná značka na světě na trh s ucelenou nabídkou udržitelné mobility, která zahrnuje vedle osobních a užitkových elektromobilů i elektrickou koloběžku, elektrické jízdní kolo a elektrický skútr.

S vozem Peugeot Partner Tepee Electric tak značka doplňuje svůj sortiment výrobků elektrické mobility, který nyní tvoří:

  • malý městský vůz Peugeot iOn;
  • dodávka Peugeot Partner Electric;
  • nový elektrický skútr Peugeot GenZe (Génération Zéro émission) [4];
  • řada elektrických jízdních kol pro nejrůznější využití: městské, silniční, horské, včetně novinky roku 2017 eF01, prvního skládacího elektrokola Peugeot, a Eu01s umožňujícího jízdu rychlostí 45 km/hod;
  • elektrická koloběžka Peugeot e‑Kick, která je výsledkem partnerství se společností Micro.

Elektrokola e‑Kick a eF01 jsou multimodální, jejich používání usnadňuje ergonomický design, za nímž stojí designérské studio Peugeot Design Lab. Došlo k optimalizaci jejich přepravy, používání i skladování. Představují dvě doplňková řešení mobility pro snadné absolvování posledních kilometrů cesty po zaparkování vozu. Díky dokovací stanici může být kolo uloženo a za jízdy dobíjeno v zavazadlovém prostoru jakéhokoli jiného vozu se zásuvkou 12 V, jako je nový Peugeot Partner Tepee Electric. Dobíjení je možné i doma přes klasickou elektrickou zásuvku.

Peugeot dnes dokáže reagovat na nové výzvy městské mobility v době, kdy je přístup do městských center stále omezenější.

Skupina PSA se v souladu se svými závazky snižovat dopad svých vozů s ukončenou životností na životní prostředí spojila se společností SNAM (Société Nouvelle d’Affinage des Métaux), evropským lídrem v oblasti zpětného odběru a recyklace vysokonapěťových akumulátorů. Dohoda, která je součástí partnerství PSA‑SNAM, jež ve Francii trvá od roku 2012, byla podepsaná na konci roku 2015 a zaručuje kvalitu procesu zpětného odběru a recyklace baterií elektrických a hybridních vozidel skupiny na konci jejich životnosti prostřednictvím obchodní sítě a výrobních závodů v Evropě. SNAM dosahuje 70% účinnosti recyklovaných materiálů v případě lithium‑iontových baterií elektromobilů a 84% účinnosti Ni‑MH baterií hybridních vozů. Tyto výsledky jsou mnohem vyšší, než nařizují evropské předpisy, jež stanovují normu recyklace na 50 % materiálu.

Pozn.: Modelová nabídka se může lišit dle zemí určení. Specifikace produktu pro český trh zatím není k dispozici.

[1] Mirrorlink® je komunikační protokol, který vyvinulo Car Connectivity Consortium, spojující hlavní výrobce automobilů a elektronických výrobků a vývojáře aplikací.

[2] Podle evropské studie NewMotion kromě toho 25 % uživatelů elektromobilů odhaduje, že ušetří až 60 % měsíčních nákladů za dopravu ve srovnání s vozidlem, které používá konvenční paliva.

[3] Protokol CHAdeMO je první standard pro rychlé nabíjení, který vznikl v roce 2009. Patří mezi tři systémy, které jsou v současné době schváleny jako mezinárodní standardy pro rychlé nabíjení. Počet kompatibilních rychlonabíjecích stanic CHAdeMO v Evropě se zvýšil z 2 755 v roce 2015 na 4 000 na konci roku 2016, což představuje nárůst o 45 %, vysoko nad světovým průměrem, který činí 35 %. Tento trend bude v Evropě pokračovat, a to v době, kdy si členské státy Evropské unie stanovují cíle pro rozvoj dobíjecích stanic, jak vyžaduje směrnice o alternativních palivech. Zdroj: AVERE (Association nationale pour le développement de la mobilité électrique = francouzská Národní asociace pro rozvoj elektrické mobility)

[4] Značka Peugeot Scooter je průkopníkem v oblasti elektrické mobility a jedním z prvních, kdo se začal tomuto segmentu věnovat. V roce 1996 uvedla na trh Scootelec, v roce 2011 model E‑Vivacity. V roce 2016 představila značka Peugeot Scooters novou verzi skútru „Genération Zéro Emission“ („Generace s nulovými emisemi“), který vznikl ve spolupráci se společností Mahindra‑Genze.