Peugeot DKR Maxi: třetí vítězství v impozantním dnu čtvrté etapy

Peugeot DKR Maxi: třetí vítězství v impozantním dnu čtvrté etapy

Peugeot DKR Maxi: třetí vítězství v impozantním dnu čtvrté etapy

Peugeot DKR Maxi: třetí vítězství v impozantním dnu čtvrté etapy

  • Třebaže čtvrtý den Silk Way Rally probíhal za apokalyptických podmínek, zcela nový Peugeot DKR Maxi vynesl svůj trumf, když Sébastien Loeb/Daniel Elena vyhráli etapu a zvýšili svůj náskok v čele celkového pořadí, zatímco jejich týmové kolegy postihly problémy.
  • Stéphane Peterhansel ztratil více než dvě hodiny v důsledku poškození vozu po převrácení na 43. kilometru prvního měřeného úseku. Peterhansel a jeho týmový kolega Jean Paul Cottret se vyhnuli dalším penalizacím, neboť vůz opravili včas a dostali se bezpečně do cíle.
  • Cyril Despres/David Castera v první soutěžní části etapy uvízli v jámě. Vyprostil je sice jiný soutěžící, a mohli tak pokračovat v etapě, přesto ale ztratili 48 minut na Loeba. Nicméně potvrdili svou sebejistotu a získali druhé místo v celkové klasifikaci. 

Dnešní 4. etapa Silk Way Rally napříč Kazachstánem byla první, která byla rozdělena do dvou částí, což zdůrazňuje délku a složitost etapy. Náročnost umocnily extrémní povětrnostní podmínky, když prudký déšť proměnil silnice na apokalyptickou bahenní koupel a etapu v kluzištěNa to doplatilo několik soutěžících, včetně dvou posádek Peugeotu.

Stéphane Peterhansel, který do etapy vyjížděl z druhého celkového místa, byl první, kdo se na 43. kilometru dopustil chyby v místě označovaném v itineráři jako „nebezpečí 2“ a jeho vůz se převrátil. Důsledkem bylo rozsáhlé poškození vozu. Zkušený pilot se tím ale nenechal zdeptat, za 2 h 13 min opravil svůj Peugeot a dojel do cíle, jak nejrychleji dokázal. S celkovou ztrátou 3 h 01 min však přišel o své místo na prozatímních stupních vítězů a mechanici Teamu Peugeot Total nyní v bivaku čekají na Peugeot DKR č. 106, aby komplexně zhodnotili jeho poškození.

Cyril Despres se rovněž nechal zaskočit obtížnou trasou na kilometru č. 166 vjel do výmolu. Zpět na silnici mu pomohl soutěžní kamion, takže dokázal dojet do cíle ve skvělém čase, jenž mu stačil na zajištění druhého místa v celkovém pořadí.

Sébastien Loeb žádné podobné problémy neměl. Díky tomu zvýšil svůj náskok v celkovém vedení na 1 h 07 minPeugeot DKR Maxi dosáhl třetího vítězství ve čtyřech etapách, což je velkým zdrojem spokojenosti pro sportovní inženýry Peugeotu, kteří věří ve schopnosti tohoto zcela nového vozu.

Ohlasy

Bruno Famin, sportovní ředitel Peugeotu/ředitel Team Peugeot Total

„Dnešek byl jedním z těch nezapomenutelných dnů, které bývají pro Silk Way Rally typické. Je to konec konců to, co jsme očekávali, neboť při terénní soutěži tohoto typu musíte být připraveni na cokoli, a to je důvod, proč jsme vždy říkali, že k této akci musíme přistupovat s pokorou a respektem. Sebemenší problém, sebemenší pocit přehnaného optimismu ze strany jezdců a můžete velmi snadno čelit tomu, co jsme dnes zažili. Stéphane ztratil většinu času v důsledku převrácení na 43. kilometru; musel při etapě opravovat vůz, ale budeme se muset při servisu podívat, jestli na voze nejsou další škody. Cyril prostě uvíznul v prostoru brzdění a zapadl do jámy. Naštěstí jej mohl zachránit soutěžící z kategorie kamionů a Cyril mohl pokračovat bez velkého zdržení. Pokud jde o Seba, byl to perfektní den a zvýšil svůj náskok v čele celkového pořadí. To samozřejmě trochu mění situaci, neboť nyní nebude muset příliš riskovat, aby svůj náskok udržel. Je však ještě příliš brzy hovořit o jakékoli strategii.“

Sébastien Loeb, jezdec Teamu Peugeot Total

Vítěz 4. etapy/1. v celkovém pořadí

„Vedli jsme si dobře a vyhnuli se velkým chybám, ale musím říci, že to byly ty nejsložitější podmínky, jakým jsem dosud ve své soutěžní kariéře, co se týče vytrvalostních rally, čelil. Zažili jsme prudký liják, a tak nebyla žádná přilnavost a nedalo se odhadnout správné tempo. Brzdění bylo obzvláště obtížné: silnice byla tak kluzká, že vůz často nechtěl zastavit, prostě se klouzal po blátě. Navzdory tomu jsme podle mě nalezli správný rytmus a Danielova navigace byla opět perfektní. Záleží to sice trochu na typu silnice, ale obecně lze říci, že verze Maxi tohoto vozu vám dává větší jistotu, neboť máte pocit větší stability, což je skutečně důležité, když jsou podmínky tak extrémní, jako byly ty dnešní.“

Cyril Despres, jezdec Teamu Peugeot Total

15. ve 4. etapě /2. celkově

„Jsem samozřejmě zklamán, protože jsem vyjel z trati, ale současně jsem šťastný z celkového času. Situaci jsme vyřešili docela dobře, mohlo by to být horší. Jáma nás prostě překvapila poté, co jsme dříve v etapě měli problémy s brzdami. Jsem velmi vděčný posádce kamionu, která nás vytáhla a pomohla nám dostat se zpět na trať. Ukazuje to, jak fantastická atmosféra v tomto sportu panuje. V maratónských soutěžích se počítá se vším. Nyní si dobře odpočineme a těšíme se na zítřek, což bude jiný den.“

Stéphane Peterhansel, jezdec Teamu Peugeot Total

32. ve 4. etapě/18. celkově

„Naneštěstí jsme do jámy na silnici vjeli příliš rychle. Nemělo to nic společného s počasím, neboť jsme se převrátili na suchém místě. Lehce nakopla záď vozu a skončilo to několika převráceními. Myslím, že jsme se celkem převrátili dvakrát nebo třikrát. Poškození bylo opravdu velké a museli jsme vyměnit vše, co jsme mohli, včetně zavěšení. Trvalo to víc než dvě hodiny, v tom byla ta potíž. Auto se pak řídilo velmi špatně a neměli jsme čelní sklo, tak jsem nic neviděl: museli jsme prostě jet pomalu do cíle etapy. Doufám, že se to nyní dá v servisu opravit a my budeme moci pokračovat v soutěži a pomáhat našim týmovým kolegům, když nás budou potřebovat. Je to víceméně stejná situace jako loni. Mám rád Silk Way Rally, ale nemyslím si, že ona má ráda mě!“

Zítřejší 5. etapa

Zítřejší etapa zavede posádky z futuristického města Astany do Semeje na 849.54 km dlouhou jízdu zahrnující 484, 47 km rychlostní zkoušky. Jestli byla dnešní etapa nesmírně náročná, pak zítřejší etapa se považuje za ještě obtížnější. Pro jezdce to bude první ochutnání kazašské stepi a provázet je budou ty nejúžasnější scenérie, jaké dosud viděli. Avšak, k tomu, aby tuto etapu projeli bez potíží, bude zcela rozhodující navigace.

Víte, že?

Kazachstán je největší suchozemská země na světě (třebaže má pořád námořnictvo), rozlohou je to devátá největší země světa. Hustota obyvatelstva je však neuvěřitelně malá, v celé zemi žije jen 16 milionů obyvatel, což je částečně důvod, proč je to ideální místo pro maratonskou soutěž.