Peugeot DKR si neochvějně razí cestu do posledních dvou dní Silk Way Rally

Peugeot DKR si neochvějně razí cestu do posledních dvou dní Silk Way Rally

Peugeot DKR si neochvějně razí cestu do posledních dvou dní Silk Way Rally

Peugeot DKR si neochvějně razí cestu do posledních dvou dní Silk Way Rally

V době, kdy do konce zbývají jen dva dny, Cyril Despres/David Castera pokračují v boji o  udržení svého  pohodlného 45minutového náskoku na své nejbližší pronásledovatele v celkovém    pořadí    Silk   Way   Rally,    zatímco    jejich    týmoví    kolegové    Stéphane Peterhansel/Jean‑Paul Cottret jim pozorně kryjí záda.

Vedoucí dvojice na palubě vozu Peugeot DKR č. 100 dnes ve 12. etapě prožila krušné chvíle, když uvízla na písečné duně o pár kilometrů dále přišla o posilové řízení, což vedlo k tomu, že byla v etapě klasifikována na osmém místě. V této etapě tak ztratila 20 min 30 s, ale pouze 11 minut na svého nejbližšího pronásledovatele na druhém místě celkového pořadíPeugeot DKR č. 106, řízený Stéphanem Peterhanselem, mohl poskytnout pomoc, což snížilo časovou ztrátu v etapě. Sám byl v etapě klasifikován na 10. místě. Je to další příklad skvělé týmové práce silného týmového ducha v závěrečném boji až do finále.

• Dnes v noci v bivaku mechanici Teamu Peugeot Total věnují mimořádnou péči vozům, zatímco jezdci si dopřejí trochu zaslouženého odpočinku posbírají síly na další nesmírně těžký den, který je zítra zavede do komplikovaných písečných dun.

Fakta dne:

  • Maximální teplota: 27,8°C                                  
  • Typ terénu: rychlé tratě a obrovské duny
  • Největší rychlost: 181km/h

Snad jako připomínku toho, že Silk Way Rally ještě zdaleka neskončila, prožil dnes Cyril Despres stresující chvíle, když jeho vedoucí Peugeot DKR v druhé části etapy uvízl na vrcholu jedné z řady písečných dun. Vůz vyprostil pomocí zvedáku, avšak situace se dále zkomplikovala, když měl   problém s  posilovým  řízením,   což   znamenalo,  že  musel pokračovat bez pomoci hydrauliky.

Stéphane Peterhansel předvedl dokonalou ukázku týmové práce, počkal na Cyrila po startu, aby mohli projet etapu v konvoji a společně řešit jakékoli problémy. To se ukázalo být velmi dobrým plánem, neboť mohli vyprostit Cyrilovo auto a pokračovat do cíle bez dalších problémů s výjimkou potíží s posilovým řízením.

Ohlasy

Bruno Famin, ředitel Peugeot Sport

„Dnešní nehoda, třebaže ne příliš znepokojivá z širšího pohledu, ukázala, že v této soutěži se stále může přihodit cokoliv. Ačkoli Cyril během etapy ztratil téměř 20 minut, na druhého jezdce v pořadí přišel jen o 11 minut, neboť i on čelil potížím. Bylo samozřejmě dobré, že Stéphane jel hned za Cyrilem, což prokázalo našeho skvělého týmového ducha. Kromě praktické pomoci, kterou může poskytnout, je to i psychologicky uklidňující, když při své vedoucí pozici víte, že váš týmový kolega je vám na blízku. Pokud jde o nás, musíme zjistit, proč měl Cyril poruchu posilového řízení: nyní ho pořádně bolí ramena a ruce, ale automobil byl schopen jízdy a on bude zítra po dobrém odpočinku v pořádku.“

Cyril Despres, jezdec Teamu Peugeot Total
8. v 12. etapě (automobily)/1. v celkovém pořadí

„Ještě to stále není za námi, že? Když jsme uvízli, tak nám unikla hydraulická kapalina, což znamenalo, že naše zvedáky a posilové řízení nefungovaly. Obvykle bychom přišli jen asi o jednu minutu, ale zastavili jsme a pokusili se to opravit. Všichni čtyři ‑ já, David, Stéphane a Jean‑Paul ‑ jsme usilovně pracovali ve snaze najít řešení, ale nakonec se nám to nepodařilo, protože uprostřed pouště to není snadné. Zbývalo asi 45 kilometrů jízdy přes duny a jedinou možností pro nás bylo prostě dojet do cíle. Automobil váží kolem jeden a půl tuny, takže řídit jej bez posilového řízení není vůbec snadné. Bolí mě ramena a ruce, ale jsem velmi šťastný, že jsem nyní tady. A už vím, že mechanici Teamu Peugeot vědí, jak tento problém vyřešit. Bylo to opravdu stresující, neboť jsem si uvědomoval, že pokud bychom měli další problém, mohli bychom uvíznout na celé hodiny. Upřímně řečeno, byl to jeden z nejtěžších dnů celé mé kariéry. Těším se, že zítra odstartujeme ničím nezatíženi.“

Stéphane Peterhansel, jezdec Teamu Peugeot Total
10. ve 12. etapě/6. v celkovém pořadí (vozy)

„Všechno se odvíjelo dobře, než Cyril uvízl na vrcholu duny. Zastavili jsme, abychom mu pomohli, a nebyl by to velký problém, ale myslím, že šlo o to, že při používání zvedáku, který ovládá stejný hydraulický systém jako posilové řízení, se posilové řízení nějak poškodilo. A pak, pokud u takového typu auta nemáte posilové řízení, je to velký problém. A tak jsme zůstali za ním, abychom se ujistili, že projede zbývajících 50 kilometrů etapy bez dalších problémů. Jsem šťastný, že mohu pomoci zajistit, že Peugeot dojede do Si‑anu (Xi’anu) v čele. Jinak to byla velmi krásná etapa, typická pro to, co mám na maratonských soutěžích opravdu rád.“

Zítřejší 13. etapa

Předposlední etapa Silk Way Rally z Alxa Youqi do Čung‑weje (Zhongweie) by mohla být tvrdým oříškem na závěr, neboť je známá jako „Katedrála dun“. Měřený úsek dlouhý 318,66 km je rozdělen do dvou částí, zahrnujících obtížnou navigaci a technické duny. Posádky nebudou mít příležitost obdivovat scenérii, ale je to rovněž jeden z nejmalebnějších
dnů z celé soutěže.

Víte, že?

Hedvábná stezka byla původně sítí obchodních tras spojujících Asii s Evropou pojmenovaná podle obchodu s hedvábím (a koňmi), který podél ní probíhal. Původní trasa pochází
z doby kolem roku 250 př. n. l. a byla nesmírně důležitá pro mezinárodní obchod.