Peugeot na 87. ženevském autosalonu

Vývoj ofenzívy zaměřené na SUV a trvalou mobilitu

Peugeot na 87. ženevském autosalonu

Do roku 2017 vstoupila značka Peugeot s důvěrou. V roce 2016 totiž dosáhla růst o 12,3 % a prodala 1 919 460 vozů. Dále se rozrostlo její geografické působiště, neboť 43 % prodejů bylo realizováno mimo Evropu, což znamená nárůst o 5 procentních bodů.

  • Pokračující úspěch vozu Peugeot 208, což je nejprodávanější model značky, jehož celosvětové prodeje se zvýšily o 8 % a jsou důkazem úspěchu faceliftu tohoto modelu;
  • Pokračující úspěch SUV Peugeot 2008, jehož celosvětové prodeje vzrostly o 10 % a představují tedy nejsilnější růst mezi osobními vozy značky;
  • Vynikající úspěch nového Peugeotu 3008 SUV, který za o něco málo než čtyři měsíce nasbíral téměř 100 000 objednávek;
  • Úspěšný start nového Peugeotu 4008 SUV v Číně, který od uvedení na trh registruje již téměř 25 000 objednávek;
  • Rekordní celosvětové prodeje užitkových vozů, které zaznamenaly růst o 10 %, zejména jde o vozy Peugeot Partner (+20 %), nový Peugeot Expert (+20 %) a Peugeot Boxer (+7 %).
  • Potvrzení přesunu značky směrem k luxusnějším kategoriím vozů, kdy se 86 % objednávek nového SUV Peugeot 3008, 40 % objednávek nového SUV Peugeot 4008 a 64 % prodejů vozu Peugeot 2008 týkalo třetí nebo vyšší úrovně výbavy.

Peugeot na letošním ženevském autosalonu představuje svůj nový vůz Partner Tepee Electric, kterým doplňuje svou řadu řešení udržitelné mobility.

Na stánku jsou vystaveny tři páteřní vozy globální produktové ofenzivy značky, tedy nová SUV Peugeot – 2008, 3008 a 5008.

A konečně značka představuje svůj vizi budoucnosti autonomních vozů se samočinným řízením, tedy velmi atraktivní koncepční vůz Peugeot Instinct Concept a novou generaci i‑Cockpit®.

STÁNEK ZNAČKY PEUGEOT V ŽENEVĚ: OFENZÍVA ZAMĚŘENÁ NA SUV A TRVALOU MOBILITU

Stánek značky Peugeot o ploše 2 300 m2  se tento rok halí do elegantního černoměděného hávu. Na návštěvníky zde čeká:

  • Vůz představovaný ve světové premiéře: nový Peugeot Partner Tepee Electric;
  • Prostor věnovaný SUV: nový Peugeot 2008, 3008 a 5008;
  • Prostor věnovaný dopravním prostředkům s elektropohonem, v němž značka Peugeot vystavuje celou škálu řešení elektromobility: koloběžku, skládací nebo sportovní kola, skútr a osobní automobily;
  • Koncepční vůz: Peugeot Instinct Concept, vizi budoucnosti autonomního vozidla „by Peugeot“, s nímž řidiči ušetří čas a získají větší svobodu;
  • Prostor Peugeot Sport, kde bude k vidění kultovní vůz 208 GTi by Peugeot Sport – při této příležitosti v nové modročerné verzi – dále vůz 308 GTi by Peugeot Sport a Peugeot 3008 DKR, který se stal vítězem Dakaru 2017;
  • Modelovou řadu osobních automobilů včetně nového Peugeotu Traveller a nového Peugeotu 108, kterým začala spolupráce se zpěvákem a skladatelem jménem Mika, a nabídky GT Line u vozů 208, 308 a 508;
  • Nabídka dvou a tříkolových skútrů Metropolis, GenZe a Belville.


Stánek nabízí rovněž možnost ponořit se do světa nových SUV značky Peugeot:  3008 a 5008. 

Návštěvníci mohou vyzkoušet působivou technologickou předváděcí verzi on‑line 3D navigace a pomocí brýlí pro virtuální realitu Samsung Gear VR zjistit, jaké podpůrné prvky řízení jsou ve vozech k dispozici.

V nabídce je osm didaktických experimentů představujících systém Advanced Grip Control, kontrolu jízdu ze svahu (HADC – Hill Assist Descent Control), systém automatického nouzového brzdění a systém varování před srážkou a rovněž výstrahu při opuštění jízdního pruhu. Všechny podpůrné prvky řízení u nejnovějších modelů značky představují další krok směrem k dosažení samočinného řízení vozů do roku 2020.

PEUGEOT ROZVÍJÍ SVOU OFENZÍVU ZAMĚŘENOU NA SUV

Aktuálně probíhající internacionalizace značky Peugeot se opírá se komplexní řadu SUV:

  • Peugeot 2008 je model osobního vozu, který v roce 2016 zaznamenal největší růst, růst, jenž už 4 roky neustává, přičemž světové prodeje se zvýšily o 10 %. Největšího růstu tento model dosáhl v Evropě, Brazílii a Japonsku;
  • Nový Peugeot 3008 SUV dosáhl vynikajícího úspěchu v Evropě i na mezinárodní úrovni. Je také velmi úspěšný v různých anketách a nashromáždil po celém světě již přibližně dvacet ocenění;
  • Nové SUV 3008 vytvořené pro čínský trh je určeno pro zákazníky, kteří hledají vůz základní úrovně C‑SUV;
  • Nový Peugeot 4008 SUV zaznamenal vynikající start v Číně, dalším úspěchem je posun k luxusnějším verzím, kdy 40 % objednávek se týká třetí nebo vyšší úrovně výbavy;
  • A konečně nejnovější SUV značky Peugeot – model 5008 – je při příležitosti letošního ženevského autosalonu uváděn na evropský trh. Díky svým kompaktním rozměrům, prostornému interiéru a chytrým funkcím představuje jedinečnou nabídku v segmentu velkých sedmimístných C‑SUV.

PEUGEOT, KLÍČOVÝ HRÁČ V OBLASTI UDRŽITELNÉ MOBILITY

Peugeot se v odvětví elektromobilů pohybuje od roku 1995.  Je jedinou značku na světě, která má ucelenou nabídku udržitelné mobility: vedle osobních a užitkových elektromobilů nabízí i koloběžku a kola s elektropohonem a elektrický skútr.


Nový Peugeot Partner Tepee Electric: elektromobil získává zcela nový rozměr

Nový Peugeot Partner Tepee Electric, který se na ženevském autosalonu 2017 představuje ve světové premiéře, v sobě spojuje přednosti víceúčelového vozu Partner Tepee oceňované již od svého uvedení na trh, s potěšením z řízení elektromobilu. Nabízí komfort pěti cestujícím, kteří mají k dispozici velkorysou kabinu s velkou mírou modularity. Peugeot Partner Tepee Electric byl vyvinut pro stále narůstající klientelu, která se snaží skloubit elektrickou mobilitu s různorodými každodenními činnostmi, ať už osobními nebo pracovními.

Jeho homologovaný dojezd 170 km vyhovuje potřebám převážné většiny evropských motoristů, kteří denně najezdí v průměru méně než 60 km.

Peugeot Partner Tepee Electric otevírá elektromobilům nové možnosti využití: například sdílení automobilu s pěti osobami nebo trávení volného času s rodinou… to vše je nyní kompatibilní s elektromobilitou.

Na trh se vůz dostane v září 2017 [1].


Peugeot eC03 D7 [2]: ze světa elektrických jízdních kol

Peugeot eC03 D7 je městské cenově dostupné elektrokolo Peugeot, jehož cena začíná na 1 199 €. Jeho vynikající poměr ceny a kvality je výsledkem neutuchajícího zlepšování kvality jízdních kol Peugeot. V modelové řadě kol Peugeot pro rok 2017 nahrazuje nejprodávanější model posledních let eC03.200.

Peugeot eC03 D7 je ideální pro objevování města, k čemuž toto elektrické jízdní kolo nabízí propracované specifikace. Elektromotor E‑Going umístěný v předním kole je pružný, citlivý a spolehlivý. Díky sedmirychlostní převodovce Shimano a digitálnímu displeji se kolo velmi snadno používá. Odpružená vidlice Suntour CRV7 s pérovacím zdvihem 40 mm zajišťuje komfort při jízdě po městě i po stezkách mimo město. Dojezd 50, 75 nebo 100 km podle zvolené baterie vyhovuje veškerým způsobům využití.


Peugeot Scooters představuje GenZe, své nové řešení elektromobility

Značka Peugeot, která je průkopníkem v oblasti elektrické mobility, je první značkou, jež se začala tomuto segmentu věnovat. V roce 1996 tak uvedla na trh Scootelec, v roce 2011 model E‑Vivacity. Na letošním ženevském autosalonu vystavuje společnost Peugeot Scooters svůj model GenZe (tj. „Génération Zéro Emission” = generace nulových emisí), který vyvinula ve spolupráci s GenZe by Mahindra.

Tento nový produkt dnes představuje to nejlepší z elektroskútrů na trhu, jak z hlediska robustnosti, tak dojezdu, je určen pro profesionální i osobní využití. Skútr GenZe čerpá z ducha amerického pick‑upu a kombinuje špičkové technologie vyvinuté v samém srdci Silicon Valley, místě svého vzniku.

Od stávajících řešení se liší svou odnímatelnou baterií, kterou lze nabíjet přímo doma, a není tak nutné využívat dobíjecí stanici. Skútr GenZe je rovněž opatřen 12V zásuvkou v zadní části, lze jej plně nabít za pouhé 4 hodiny (80 % za 2 hodiny), dojezd je 45 km. Tento model „Génération Zéro Emission” dokáže vyvinout maximální rychlost 45 km/hod a z 0 na 45 km/hod se dostane za necelých 10 sekund.

Skútr GenZe je elektrický, ale také mobilně připojený. Žije v rytmu svého řidiče, kterému nabízí plně digitální přístrojovou desku (technologie TFT), jež umožňuje v reálném čase sledovat informace o účinnosti paliva, zejména eko‑skóre, které ukazuje spotřebu kW na km. Specializovaná aplikace se zobrazením polohy skútru umožní rovněž snadnější správu vozového firemního parku.

Peugeot Scooters nezapomíná ani na bezpečnost a nabízí LED osvětlení pro lepší viditelnost. Z hlediska ergonomie je skútr GenZe vybaven „exo‑kostrou“, hliníkovým rámem pro optimální ochranu a odolnost v provozu. Má také zadní úložný prostor zabudovaný do rámu a pro nastartování vyžaduje zadání bezpečnostního kódu.

Tento model, který se na trhu objeví na podzim 2017, nabídne řidiči 4 různé jízdní režimy: sportovní, úsporný, pro začátečníky a individuálně nastavitelný.

PEUGEOT INSTINCT CONCEPT, VĚTŠÍ SVOBODA

Kdo nikdo nesnil o autě, které poskytuje řidiči i posádce svobodu a dokonalé pohodlí, a přitom bere ohled na okolí? O autě, které nás chápe, které nás zná tak dobře, že může předvídat každé naše přání? O autě, které je naladěno na stejnou vlnu jako my? O autě, které si poradí s překážkami a zajistí snadnou a příjemnou jízdu?

Autoři tohoto koncepčního se řídili jediným heslem, a tím je svoboda. Svoboda zvolit si režim řízení a zážitky. Svoboda pohybu. Výsledek dostal název Peugeot Instinkt Concept.

Peugeot Instinct Concept ztělesňuje trvalé spojení mezi značkou a potěšením z jízdy prostřednictvím autonomního vozu se samočinným řízením Peugeot.

Samočinné řízení znamená příští automobilovou revoluci. Tuto technologii budou schopni nabízet všichni výrobci. Rozdíl bude spočívat v tom, jak na to půjdou.

Peugeot Instinct Concept je shooting brake nadčasového stylu. Dokonalé linie vozu vlastnosti zvýrazňují aktivní aerodynamické prvky.


Peugeot 
Instinct Concept, to nejlepší z Internetu věcí  (I.o.T)

Poprvé v historii přichází auto s funkční platformou I.o.T. Jde o platformu Samsung Artik Cloud, která spojuje automobil s cloudem svého majitele.

Peugeot Instinct Concept funguje v celkové symbióze s celou řadou připojených zařízení a vytváří zcela nový přístup k mobilitě. Vůz využívá data, která se s ním uživatel rozhodne sdílet a která pocházejí z chytrých telefonů, hodinek nebo systémů inteligentních budov.

Každodenní aktivity nyní probíhají plynule, bez přerušení. Peugeot Instinct Concept se zapojuje do různých aktivit od ovládání funkcí v domě svého majitele přes trávení volného času až po práci.

Peugeot Instinct Concept nabízí čtyři režimy jízdy, dva klasické (Drive Boost nebo Drive Relax) a dva samočinné (Autonomous Sharp nebo Autonomous Soft).


Peugeot Responsive i‑Cockpit®, sdílená revoluce

Systém Peugeot Responsive i‑Cockpit přináší nový pohled na kabinu, která je přizpůsobená potřebám samočinného řízení. Rozhraní se konfigurují ‑ před, během a po použití – podle zvoleného způsobu jízdy a profilu uživatele.

Řidič si po celou dobu ponechává nad vozem Peugeot Instinct Concept kontrolu. V režimu se samočinným řízením může vůz ovládat prostřednictvím zařízení i‑Device na středové konzoli.

NOVÝ PEUGEOT 3008 DKR: VŠECHNY 3 MEDAILOVÉ POZICE NA DAKARU 2017

Třicet let po svém prvním vítězství na Dakaru Peugeot opět prokázal svou dokonalost, když obsadil v  tomto náročném závodě plném úskalí, na trati v délce 9 000 km vedoucí přes Paraguay, Bolívii a Argentinu, všechny tři medailové pozice. Posádky ve složení Peterhansel / Cottret, Loeb / Elena a Despres / Castera daly za volantem svých vozů nový Peugeot 3008 DKR na jihoamerické půdě dobře vědět o francouzské kvalitě.

Vítězný Peugeot 3008 DKR (č. 300), který se z této nejnáročnější rallye na světě právě vrátil, je k vidění na ženevském autosalonu 2017.


Peugeot 3008 DKR, technická výzva a sen každého designéra

Tým Peugeot Sport  ve spolupráci s Design centrem Peugeot přeměnil nový Peugeot 3008 SUV v  úplně nový závodní vůz, ještě elegantnější a ještě výkonnější: Peugeot 3008 DKR.

Z technického hlediska vyšel Peugeot Sport z vozu Peugeot 2008 DKR, který již vyhrál v roce 2016, a zaměřil pozornost na několik klíčových prvků výkonu:

  • Odpružení (tlumiče a geometrie) pro ještě lepší jízdní chování vozu;
  • Snadné použití motoru a dostupnost točivého momentu za všech okolností;
  • Úprava motoru podle nových předpisů FIA, kdy Peugeot snížil průměr omezovače množství nasátého vzduchu z 39 na 38 mm, což přineslo pokles výkonu o cca 20 k;
  • Zabudování klimatizace, která je důležitým faktorem při výkonu, neboť v některých chvílích může na Dakaru teplota v kabině dosáhnout až 60 °C;
  • Hmotnost vozu, která zůstává stabilní i přes přidání výztuh a klimatizace;
  • Obrovské úsilí bylo věnováno dalšímu zlepšení spolehlivosti, zejména jednotlivých složek motoru.


Úspěchy Peugeotu na Dakaru:

  • 1987: vítězství posádky Vatanen/Giroux (205 T16 Grand Raid)
  • 1988: vítězství posádky Kankkunen/Piironen (205 T16 Grand Raid)
  • 1989: 1. místo posádka Vatanen/Berglund (405 T16 Grand Raid), 2. místo posádka Ickx/Tarin (405 T16 Grand Raid)
  • 1990: 1. místo posádka Vatanen/Berglund (405 T16 Grand Raid), 2. místo posádka Waldegard/Fenouil (405 T16 Grand Raid), 3. místo posádka Ambrosino/Baumgartner (205 T16 Grand Raid)
  • 2016: vítězství posádky Peterhansel/Cottret ( Peugeot 2008 DKR)
  • 2017: 1. místo posádka Peterhansel/Cottret, 2. místo posádka Loeb/Elena a 3. místo posádka Despres/Castera (všechny 3 posádky: Peugeot 3008 DKR)


Klíčové údaje o rallye Dakar 2017:

  • Kilometry: 8 823 km, z toho 4 093 km měřených, 12 etap.
  • Etapová vítězství: 9 z celkových 10 absolvovaných: 5× Loeb/Elena (2., 5., 8., 11. a 12. etapa), 3× Peterhansel/Cottret (3., 7. a 10. etapa), 1× Despres/Castera (4. etapa).
  • První dvě a první tři místa: 5× první dvě místa (3., 7., 8., 10., 11. a 12. etapa), z toho 3× první 3 místa (3., 8. a 10. etapa).
  • Postupně v čele závodu: Loeb/Elena (2., 3. a 8. etapa), Despres/Castera (4. etapa), Peterhansel/Cottret (5.–7. etapa, 10. etapa až do cíle).
  • Maximální rychlost: 203 km/hod. (2. etapa).


Jedinečný zážitek z jízdy se Sébastienem Loebem

Peugeot vás vítá na palubě zcela nového Peugeotu 3008 DKR s nejnovějšími technologiemi, který si můžete vyzkoušet díky brýlím pro virtuální realitu. Během 3 minut na sedadle vedle zkušeného pilota Sébastiena Loeba zažijete všechno: rychlostní maxima na trati, akceleraci při nízkých otáčkách v  dunách, překonávání překážek ...   

SÉRIOVÉ MODELY PEUGEOT SPORT: ÚSPĚCH VOZŮ 208 GTi A 308 GTi

Nároční a nadšení inženýři týmu Peugeot Sport vytvořili dvě řady sportovních kompaktních městských vozů, 208 GTi by Peugeot Sport a 308 GTi by Peugeot Sport, jejichž nekompromisní kvalita, popracovaný design a špičkový výkon jsou faktory zvyšující úspěch.

Všechny oči jsou nyní upřeny na nový exkluzivní design vozu 208 GTi by Peugeot Sport, který používá dva odstíny: texturovaný matně modrý a leskle černý. Nový design vozu 208 GTi by Peugeot Sport se na ženevském autosalonu 2017 představuje v předpremiéře, spolu s vozem 308 GTi by Peugeot Sport. Fanoušci dále mají možnost vyzkoušet si nový simulátor řízení a vychutnat si tak potenciál vozu 308 GTi by Peugeot Sport, zažít sportovní atmosféru v kokpitu a bezkonkurenční zážitek z jízdy.

PEUGEOT SCOOTERS PŘEDSTAVUJE SVÉ NOVINKY

Společnost Peugeot Scooters představí na letošním autosalonu vedle svého nového elektroskútru Peugeot GenZe dva další stroje:

  • nový Peugeot Metropolis, 3kolový skútr „made in France“, který byl vyvinut a smontován v Mandeure, kolébce nejstarší značky motorizovaných jednostopých vozidel na světě v  regionu Franche‑Comté;
  • Peugeot Belville, nový skútr Peugeot rozšiřující řadu skútrů na velkých kolech.


Nový Peugeot Metropolis, nejtechnologičtější tříkolový skútr značky Peugeot Scooters na trhu

Velkoryse vybavený skútr Peugeot Metropolis je pokládaný za nejtechnologičtější skútr na trhu, přičemž jeho výbava zvyšuje bezpečnost i komfort řidiče. Požadavky normy Euro 4 jsou dobrou příležitostí ke zlepšení jeho jedinečných výkonů pomocí několika zásadních vylepšení. Co se týče motoru, tento nový model se může pochlubit motorem Euro 4 PowerMotion 400ccm LFE, který nabízí dobré výkony a současně snižuje spotřebu.

Výrazné změny jsou provázeny řadou nových prvků výbavy, jako je například nové nastavení podvozku a odpružení, díky nimž se se skútrem lépe manévruje (přesnější a předvídatelné chování), protiprokluzový systém (TCS – Traction Control System), který zajišťuje lepší přilnavost na všech typech silnice. Jeho přední 13" kola dodávají skútru sportovnější vzhled, pomáhají zlepšit komfort a stabilitu a větší kontakt se zemí. Pro zlepšení bezpečnosti konsoliduje brzdový systém ABS brzdné síly skútru, při rychlosti 50 km/hod se brzdná dráha zkrátila o 23 % ve srovnání s kombinovaným brzdným systémem SBC (Synchro Braking Concept), kterým byl vybaven předchozí model.

Za zmínku stojí, že společnost Peugeot Scooters se stala prvním světovým výrobcem jednostopých vozidel, který používá automatickou aktivaci výstražných světel v případě nouzového brzdění, což je bezpečnostní systém, který se spouští při rychlosti nad 50 km/hod. v případě prudkého zpomalení o více než 6 m/s. Tato funkce doplňuje inovativní výbavu, kterou se tento model již proslavil, jako je inteligentní klíč (Smart Key), dodávaný ve dvou kusech (umožňující bezkontaktní startování), systém řízení tlaku v pneumatikách TPMS (Tyre Pressure Management System) viditelný na přístrojové desce nebo spouštění denních světel. Nový Peugeot Metropolis je rovněž vybaven nejnovější generací úložného prostoru značky Peugeot Scooters, do kterého se vejde jakákoliv helma.

Nový Peugeot Metropolis je opatřen palubní deskou se zcela modernizovaným designem a 3D lištami kolem rychloměru a otáčkoměru a červeně podsvícenými ručičkami. Tento model je k  dispozici ve speciálním matně černém a červeném odstínu RX‑R, dále ve sportovní verzi RS a Allure. V nabídce je i základní verze „Active“, která nabízí kombinované brzdění SBC a 12palcová kola.


Belville, nový prémiový skútr, který se vedle modelu Tweed řadí do nabídky skútrů Peugeot s  velkými koly

Peugeot Belville, jehož název odkazuje na pařížskou čtvrť stejného jména, se tak hlásí ke svým kořenům a ztělesňuje rovněž potěšení z jízdy městem. Jde o velmi elegantní model, který do segmentu skútrů s velkými koly (nejdůležitějšího v Evropě), přináší styl, který si opravdu zaslouží.


Nový prémiový skútr s novou generací motoru SmartMotion společnosti Peugeot Scooters

Peugeot Scooters vytvořil v rámci své strategie přesunu k luxusnějším modelům a otevření se mezinárodnímu trhu novou generaci motorů s technologií LFE (Low Friction Efficiency), která se již využívá u motorů PowerMotion modelové řady značky (CityStar, Satelis a Peugeot Metropolis). Motor SmartMotion je kompaktní, úsporný, výkonný a modulární. Kompaktní a výkonný, protože je určen pro městské skútry značky. Úsporný díky své nízké spotřebě paliva a nízkým emisím a modulární, protože může pro chlazení používat vzduch nebo kapalinu. Motor SmartMotion poskytuje nejlepší kompromis mezi točivým momentem a spotřebou paliva pro lepší potěšení z jízdy.


Belville využívá nejnovější stylové principy značky Peugeot 

Skútr je určen pro ty, kdo hledají praktický a elegantní skútr. Díky předním světlům s LED diodami, LED směrovkám a zadním světlům ve tvaru tří drápů, podle nichž jsou vozy a skútry Peugeot snadno rozeznatelné, znamená skútr Belville lásku na první pohled. Pokud jde o bezpečnost, tento nový skútr je standardně vybaven brzdovým systémem ABS, takže je mimořádně bezpečný. Tento systém rovněž přispívá ke stabilitě, kterou nabízejí velká kola. Jeho dlouhé sedadlo a dva nastavitelné hydraulické tlumiče zvyšují komfort, stejně jako praktické detaily, jako je úložný prostor, do něhož se vejde kompletní helma, rovná podlaha, USB port, uzamykatelná schránka ...

Tento zbrusu nový model bude nabízen v následujících verzích: Allure, standardně dodávaný s  novým kufrem Peugeot typu topcase, který se automaticky otevře po nastartování, a RS (sportovní verze). Všechny skútry jsou nabízeny ve verzi 125 ccm s novým motorem SmartMotion s  kapalinovým chlazením a ve verzi 200 ccm s motorem  EasyMotion (Euro 4).

[1] Uvedení vozu na trh a případný termín uvedení se liší dle zemí určení.

[2] EC03 D7: e jako Elektrický / C jako City / 03 jako základní úroveň / D7 jako 7stupňová přehazovačka