PEUGEOT DAKAR

i

/image/79/9/peugeot-dakar-we-love-dust.359799.jpg

Po 8793 kilometrech dun, horských průsmyků, kamenitých tratí a nebezpečí všeho druhu na území Peru, Bolívie a Argentiny si posádka Carlos Sainz/Lucas Cruz ve voze PEUGEOT 3008DKR Maxi dojela pro velkolepé vítězství ve 40. Rallye Dakar. Tento třetí po sobě následující triumf Teamu PEUGEOT Total v nejnáročnější soutěži na světě odráží obchodní úspěch vozu PEUGEOT 3008 SUV, jenž byl zvolen „Autem roku 2017“.

V roce 2018 si PEUGEOT v souvislosti s Rallye Dakar připomíná i další významné jubileum ‑ 30 let od svého prvního vítezství v tomto legendárním závodě. Psal se rok 1987 a vítězným matadorem závodu se stal PEUGEOT 205T16  Grand Raid s posádkou Ari Vatanen a Bernard Giroux. 

Od svého návratu do světa rallye‑raid v roce 2015 se PEUGEOT do historie Dakaru zapsal hned 3 novými vítězstvími (celkem jich má na svém kontě již 7): v roce 2016 s vozem PEUGEOT 2008DKR, v roce 2017 brilantním triptychem vozů PEUGEOT 3008DKR a do třetice v roce 2018 za volantem nového PEUGEOT 3008DKR Maxi.

Krásný závěr 10 000 km dlouhého dobrodružství, které se od začátku do konce jede na plný výkon!

NÁŠ TÝM

PEUGEOT 3008DKR MAXI

Aby obstál ve všech zkouškách, které ho na Dakaru 2018 čekaly, prošel PEUGEOT 3008DKR před závodem celou řadou úprav a modifikací. Technický tým společnosti PEUGEOT SPORT udělal maximum, aby byl vůz se lvem na přídi ještě spolehlivější, stabilnější a efektivnější!

Trasa 40. ročníku Dakaru se ukázala být obzvláště náročná zejména po mechanické stránce. V průběhu této extrémní zkoušky vytrvalosti na téměř 9000 kilometrech PEUGEOT 3008DKR Maxi nejenom vyhrál sedm ze třinácti etap, ale prokázal rovněž pozoruhodnou spolehlivost.

Architektura nového PEUGEOT 3008DKR Maxi vychází ze sériového modelu SUV PEUGEOT 3008, pod kapotou najdeme třílitrový motor TwinTurbo s pohonem 2 kol. Nejznatelnější úpravou je rozšíření rozchodu kol o 20 cm za účelem zlepšení stability vozu. Změna v odpružení zvyšuje obratnost a reaktivitu při manévrování v terénu.

Délka 4312 mm
Šířka 2400 mm
Výška 1799 mm
Rozvor 3000 mm
Pohon pohon 2 kol
Motor V6 bi turbo diesel 340 k
Točivý moment 800 Nm
Převodovka sekvenční
Kotoučové brzdy 355 mm
Objem nádrže 400 l

Z POUŠTĚ NA CESTY

BEST OF