nová 308 GTi

NOVÁ 308 GTi

Podvozek seřízený přímo závodními jezdci, motor nastavený na nejvyšší výkon, ostrý zvuk linoucí se z výfuku, odpružení, brzdy… Všechny technologické prvky se spojily, aby daly vyniknout výjimečnosti sportovního vozu z dílny PEUGEOT SPORT.

OSTŘEJI LADĚNÝ VÝKON

/image/43/3/peugeot-308gti-2017-423-fr.291433.jpg

VE JMÉNU VÝKONU A EFEKTIVITY

Aby PEUGEOT 308 GTi mohl využít potenciál svého podvozku na maximum, ukrývá pod kapotou benzinový motor 1.6 THP 270 S&S (Stop and Start)i. Kované hliníkové písty, zesílené ojnice a pístní kroužky, pánve ojničních ložisek s využitím polymerů, zesílené šrouby ojnic… všechny pohyblivé části motoru jsou na špičkové úrovni. S využitím know‑how těch nejpovolanějších odborníků motor dosahuje výkonu 200 kW a točivého momentu 330 Nm. Díky specifické koncepci ovládání obtokového ventilu turbodmychadla (wastegate) je výkon a točivý moment dokonale dávkovaný, a to i ve vysokých otáčkách.

/image/43/4/peugeot-308gti-2015-082-fr.291434.jpg

ODOLNÁ VŮČI ZÁTĚŽI

Manuální šestistupňová převodovka je posílená, aby dokázala zvládnout vyšší točivý moment kulminující při 330 Nm. Její dva hřídele jsou nyní opískované (metoda shot‑blasting) a ozubená kola prošla hloubkovou karbonitridací. Díky tomuto termochemickému postupu zvyšujícímu obsah uhlíku a dusíku se zlepšila odolnost dílu vůči opotřebení i únavě materiálu. Ve prospěch lepší akcelerace byly také zkráceny převody.

Z DÍLNY PEUGEOT SPORT

/image/43/5/peugeot-308gti-2017-011-fr.291435.jpg

SPORTOVNÍ PŘEDPOKLADY

Výkonný ve všech ohledech! Nový PEUGEOT 308 GTi má všechny předpoklady, aby obstál v náročných zkouškách. Přední vzduchem chlazené kotoučové brzdy mají průměr 380 mm. Jsou namontované na hliníkovém náboji a mají čtyři písty o průměru 38 a 41 mm. Průměr zadních kotoučů je 268 mm. Jako celek jsou brzdy velmi výkonné a nepřetržitě podávají vynikající výkon.

/image/43/6/peugeot-308gti-2015-077-fr.291436.jpg

PODMANÍ SI KAŽDOU SILNICI

Celý vertikální systém zavěšení kol přední nápravy modelu GTi má specifické vlastnosti. Pružiny mají vyšší tuhost, tlumiče jsou pro větší akustický komfort opatřeny hydraulickými dorazy, uložení tlumiče pružení je tužší a prodloužené, aby mohlo zasáhnout již od začátku komprese, pokud je řidič ve voze sám.

Příčný zkrutný stabilizátor je poddajnější, aby lépe vyhovoval zadní nápravě. Zvýšila se tuhost zadního nosníku a silentbloků z 30 na 500 daN/mm bočně a svisle ze 170 na 490 daN/mm.

DOKONALE PŘESNÁ MECHANIKA

/image/43/8/peugeot-308gti-2015-070-fr.291438.jpg
/image/43/7/peugeot-308gti-2015-067-fr.291437.jpg

DIFERENCIÁL S OMEZENÝM PROKLUZEM TORSEN®

Diferenciál s omezeným prokluzem Torsen® je pro větší dynamiku v zatáčkách zabudován do převodovky. Se sportovním temperamentem vozu je v souladu i software elektronických systémů. Elektrický posilovač řízení je seřízen tak, aby fungoval společně s diferenciálem s omezeným prokluzem Torsen®.

Diferenciál s omezeným prokluzem Torsen® využívá rovněž nové nastavení systému Traction Control a optimalizuje tak celkový funkční efekt. Sportovnější nastavení ESP ponechává řidiči při jízdě větší volnost a umožňuje větší vybočení v ostrých zatáčkách. Elektronický stabilizační systém ESP je možné odpojit.

UŽÍT SI KAŽDOU ZATÁČKU

/image/43/9/peugeot-308gti-2017-422-fr.291439.jpg

Nový PEUGEOT 308 GTi s širokým rozchodem kol (1 570 mm vpředu a 1 554 mm vzadu) a s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport 235/35 R19 sedí na silnici jako přibitý. Úprava přední nápravy pseudo‑McPherson umožňuje optimálně využít kvality pneumatik a spolehlivě vede stopu. V tandemu s ní přirozeně funguje i zadní náprava s deformovatelnou příčkou.