MIMOŘÁDNÁ OPATŘENÍ (COVID-19) ČTĚTE ZDE
/image/81/6/peugeot-210-ans-fonddecron-1210x370fr.724816.png
/image/81/6/peugeot-210-ans-fonddecron-1210x370fr.724816.png

VÝROČÍ 210 LET

i

Zúčastněte se oslavy u příležitosti 210. výročí existence společnosti PEUGEOT a objevte její historii: kliknutím na miniatury objevíte 12 klíčových událostí v jejím vývoji.

210 let historie, 210 let neuvěřitelných událostí.

Nebylo snadné vybrat pouze 12 klíčových událostí. Ponořte se do historie značky PEUGEOT prostřednictvím 12 krátkých filmů ilustrujících stěžejní milníky ve vývoji značky.

i

 

Armand PEUGEOT

Ničeho se nebát! Prostě tomu věřit!“ Přenesme se do roku 1882. Počátek legendy tkví ve vizi jednoho muže s revolučními názory na automobil. Je to právně Armandova vášeň pro cokoli na kolech a horlivá touha dělat věci jinak, která se stává hnací silou vývoje vozů PEUGEOT napříč staletími.

i

 

PEUGEOT ve WRC

Písek, bláto a prach: objevte svět, který PEUGEOT ovlivňuje dlouhá desetiletí. Poté, co vůz PEUGEOT vítězí na keňské Safari Rally, získává tým se lvem ve znaku Pohár konstruktérů při své první účasti na mistrovství světa v rally 1978. Od té doby bere závody útokem a přichází dlouhá řada vítězství, která jasně ukazují sílu, vytrvalost a spolehlivost vozů PEUGEOT v jakémkoli terénu a umísťuje je mezi  šampiony.

i

 

Le Mans 1993

Co může být lepší než získat pódiové umístění? Vybojovat všechna tři! V roce 1993 jsou do mýtického 24hodinového závodu Le Mans přihlášeny tři vozy PEUGEOT 905. Tým PEUGEOT si klade za cíl, aby se tento závod vryl do paměti široké veřejnosti. A přesně to se také stane! Po vyčerpávajícím tvrdém boji se vozy PEUGEOT 905 umísťují na 1., 2. i 3. místě a rodí se legenda Le Mans.

i

 

Šest ocenění „Car of the Year“

Pro PEUGEOT není nic nemožné.
Co mají společné roky 1969, 1988, 2002, 2014, 2017 a 2020? Každý z nich je zlatým rokem, kdy značka PEUGEOT získává nejprestižnější automobilové ocenění: Auto roku. 6 cen je úžasný výsledek, který činí ze společnosti PEUGEOT první a jedinou automobilku, jejíž aktuální produktová řada zahrnuje tři takto oceněné vozy.

i

 

Pikes Peak

Jeden z nejnapínavějších a zároveň nejnebezpečnějších horských závodů světa. V letech 1988 a 1989 vítězí dvakrát po sobě PEUGEOT 405 T 16 v závodě Pikes Peak International Hill Climb. O 25 let později ovládne PEUGEOT tuto trať znovu – tentokrát se Sébastienem LOEBEM, který nejenže vyhrává a dosahuje absolutního rekordu, ale rovněž nastaví novou metu pro budoucí generaci těchto jedinečných závodů do oblak.

i

 

Type 1, 2, 3

Objevte prapředky dnešních automobilů. V roce 1889 vystavuje Armand PEUGEOT na Světové výstavě v Paříži svůj první automobil na parní pohon Type 1. Poté následují Type 2 a 3 se spalovacími motory. Právě zde dochází ke zrodu fenoménu jménem PEUGEOT.

i

 

e-LEGEND

Když se minulost setká s budoucností, zrodí se legenda. Unikátní koncepční vůz je představen v roce 2018 na pařížském autosalonu. U stánku PEUGEOT se shromažďují davy, aby objevily jeho jedinečný retro styl v kombinaci s ultramoderním designem a plně elektrickým pohonem. Tím to nekončí. Jen několik dní po jeho odhalení získává on-line výzva požadující zahájení sériové výroby desetitisíce podpisů, díky čemuž se e-Legend zřejmě brzy stane realitou.

i

 

PEUGEOT 205

Seznamte se s vozem, který všechny okouzlí. Stává se něčím víc než pouhým praktickým hatchbackem či nezapomenutelným prvním vozem v rodině. PEUGEOT 205 je francouzskou legendou a ikonou automobilového designu. Jedinečný kabriolet Roland Garros či závodní speciál, který si od roku 1985 připisuje výhry na mistrovství v rally. Tento model získává srdce veřejnosti s více než 5 miliony prodaných vozů během 15 let své produkce.

i

 

PEUGEOT 404

Jedno číslo. Jeden vůz. Jedna ikona. PEUGEOT 404 je velmi elegantní a moderní vůz, jehož výroba začíná v 60. letech minulého století. Pochází z dílny věhlasného designérksého studia Pininfarina a téměř okamžitě se stává spíše módní ikonou než pouhým rodinným vozem. Vyrábí se ve verzích Super Luxe, Station Wagon, kupé i kabriolet.

i selhalo načítání médií

 

Šarlatáni na 500 mil Indianapolis

Proč mají tři mladíci tuto přezdívku? A jak dokážou všem, že se mýlí? Tři závodní jezdci a mechanici týmu PEUGEOT, Georges Boillot, Jules Goux a Paolo Zuccarelli, kteří mají oproti vývojářům odlišný názor na pohon automobilů, se rozhodnou postavit vlastní závodní vůz. Přicházejí s revolučním speciálem PEUGEOT L76 s lehčím a úspornějším motorem. Při svém debutu v roce 1913 s ním vyhrává Jules Goux 500 mil Indianapolis a stává se tak historicky prvním Evropanem, který tento triumf získal.

i selhalo načítání médií

 

Zaměstnanci

Je naprosto zřejmé, že bez nich by společnost PEUGEOT neexistovala. Jsou to lidé, kteří stojí za výrobou vozů PEUGEOT. Jejich talent a kreativita následuje původní vizi Armanda PEUGEOTA. Stojí za modernizací automobilů, exportem do 160 zemí světa a podílejí se na vývoji technologií a služeb, které ženou PEUGEOT vpřed.

i selhalo načítání médií

 

401 Eclipse

Seznamte se s novinkou, která navždy ovlivní automobilový svět. V roce 1932 sní George PAULIN o jízdě s větrem ve vlasech při zajištění dokonalé vodotěsnosti, kterou se  tehdejší kabriolety rozhodně nevyznačují. Jeho myšlenkou je vyrobit zatahovací pevnou střechu. U kabrioletů PEUGEOT se jeho převratná inovace používá více než 60 let.