Podívejte se na obsah
Koncept PEUGEOT 508 PSE

KONCEPČNÍ VŮZ 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED

Koncepční vůz 508 Peugeot Sport Engineered

Koncepční vůz 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED vycházející z radikálního fastbacku PEUGEOT 508 HYBRID představuje unikátní modelovou řadu zaměřenou na výkon dosažený díky elektromotoru, který se v jeho pojetí stává synonymem čisté radosti z jízdy. Tento koncept high performances/low emission nabízí mimořádný výkon, jakého dosud žádný vůz PEUGEOT nedosáhl, a současně se pyšní elegantním sportovním vzhledem.

#UnboringTheFuture

 

VÝKONNÉ TECHNOLOGIE

Společnost PEUGEOT s tímto novým koncepčním hybridním vozem ukazuje, že elektrická energie může být zdrojem nového inteligentního výkonu neo‑performance, který snoubí výkon s úsporným provozem pro ještě intenzivnější zážitky z jízdy.

Vývojem unikátní modelové řady byla pověřena divize Peugeot Sport.

VÝRAZNĚJŠÍ SPORTOVNÍ VZHLED

 

Koncepční vůz 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED určuje směr pro nový vytříbený a sportovní vzhled elektromobilů a hybridních vozů.

Z DÍLNY PEUGEOT SPORT

Vývojem nové řady výkonných elektrických vozů byla pověřena divize Peugeot Sport.

Výsledky jejích zkušeností a odbornosti dokládají vítězství vozů PEUGEOT 908 (24 hodin Le Mans) a PEUGEOT 3008 DKR (Rally Dakar) na mezinárodním poli, úspěchy vozů 208 R2, 308 Racing‑Cup a 308 TCR v závodech národní úrovně, ale rovněž sériově vyráběné modely, na jejichž vývoji se podílela. Jedná se o výjimečné vozy PEUGEOT RCZ‑R, limitovaná edice 208 GTi 30th či 308 GTi by PEUGEOT SPORT, se kterými se můžeme setkat v běžném provozu.

Divize Peugeot Sport čerpá zkušenosti ze dvou předcházejících hybridních konceptů: 208 Hybrid FE (2013) s výkonem hodným vozů GTi a hodnotou emisí 46 g CO2/km a 308 R HYbrid Concept (2015) s výkonem 500 k.

Koncept 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED těží ze všech výše uvedených úspěchů a nabízí efektivní a výjimečný výkon.

3 MOTORY S KUMULOVANÝM VÝKONEM 400 K

Kombinace tří motorů (200koňový 1,6 PureTech a dva elektromotory – 110koňový na přední nápravě a 200koňový na zadní), dva druhy energie a pohon všech 4 kol zprostředkují neobyčejnou akceleraci při maximálním točivém momentu 500 Nm. 

Vlastnosti nového hybridního konceptu 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED jsou srovnatelné s vozem vybaveným spalovacím motorem o výkonu 400 k:

  • 0–100 km/h: 4,3 s
  • 400 mDA: 12,5 s
  • 1000 mDA: 23,2 s
  • 80–120 km/h: 2,5 s
  • 80–180 km/h: 9,3 s
  • maximální rychlost: 250 km/h

Těchto hodnot je dosahováno s emisemi pouhých 49 g CO2/km (WLTP)!

 
Know‑how a odborné znalosti divize Peugeot Sport z oblasti vývoje vysoce výkonných pohonných jednotek a citlivý podvozek zajišťují tomuto koncepčnímu vozu ještě větší přesnost řízení a maximální výkon. Hybridní koncept 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED je vybaven pneumatikami Pilot Sport 4S MICHELIN s rozměrem 245/35 R20 s maximální přilnavostí. 

TO NEJLEPŠÍ Z OBOU SVĚTŮ

Výjimečný výkon tohoto nového nekompromisního koncepčního vozu se snoubí s výhodami Plug‑in hybridního vozu, jehož baterie přináší velkou úsporu a zajistí dojezd v plně elektrickém režimu 50 km (WLTP).

V režimu Sport funguje společně energie spalovacího motoru a elektromotoru až do rychlosti 190 km/h a za všech okolností zaručuje skvělou akceleraci.

UNIKÁTNÍ SPORTOVNÍ VZHLED

K nádhernému vzhledu karoserie přispívá i speciální šedá barva Selenium, jenž se díky perleťovým částicím mění podle dopadajícího světla. Kontrastní prvky v barvě Kryptonite dodávají vozu sportovní vzhled.

Vrypy lvích drápů jsou přítomny v podobě černozelených šikmých linií, které jsou zdůrazněny LED diodami zadních světel. Chromové prvky byly zaměněny za lesklé černé a logo i nápis PEUGEOT 508 mají stejný eloxovaný povrch jako nedávno představený koncepční vůz Peugeot e‑Legend.

Kryty vnějších zpětných zrcátek jsou potažené karbonovými vlákny na znamení nadčasového sportovního ducha.

Propracovaný vzhled a inovativní aerodynamika dodává hybridnímu koncepčnímu vozu 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED nový rozměr.

Přední nárazník je dynamičtější a velké otvory sání lépe chladí mechanické ústrojí. Maska chladiče se speciálními lamelami umožňuje nasměrovat vzduch přímo k chladiči.

 

Na sloupcích C jsou umístěna aerodynamická křidélka a přední nárazník je po stranách rovněž opatřen aerodynamickými prvky.

Záď vozu není osazena spojlerem, který by narušoval vyváženost a čisté linie vozu. Lepší aerodynamice pomáhá větší difuzor.

 

PEUGEOT i-cockpit®: INTUITIVNÍ VÝKON

Peugeot i‑Cockpit® slouží více než kdy jindy výkonu a intuitivnímu zážitku z jízdy: kompaktní volant zlepšuje ovladatelnost vozu a vyvýšená přístrojová deska umožňuje dokonalý výhled a ničím nerušenou možnost soustředit se na řízení.

Nová sedadla Confort‑fit s čalouněním v provedení kůže a Alcantara® jsou zdobena černozeleným prošíváním Kryptonite/Onyx. Všechny části kabiny včetně střechy jsou speciálně tvarované, sloupky A‑C jsou potaženy Alcantarou® stejně jako stylová hlavice řadicí páky impulzní převodovky.

Tímto ušlechtilým materiálem jsou pokryté i panely dveří s dekorativními zelenými prvky, které plynule přecházejí do pásu na palubní desce s výrazným prošíváním v barvě Kryptonite. Středová konzola je pokrytá karbonovými vlákny a kabina jako celek působí velmi elegantně a sportovně.

Nezapomněli jsme na žádný detail: zářivá barva Kryptonite se objevuje i na vnitřních klikách dveří.

FOTOGRAFIE & VIDEO