Podívejte se na obsah
Efektivita

ÚČINNÉ MOTORY A PŘEVODOVKY

PEUGEOT, jako přední výrobce automobilů, bere závazek vůči životnímu prostředí velmi vážně. Protože charakteristickým znakem vozů PEUGEOT je radost z jízdy, vývojáři a konstruktéři společnosti PEUGEOT přicházejí s řadou efektivních řešení.

MOTORY PURETECH

Nabídka tříválcových benzinových motorů PureTech z dílny PEUGEOT kombinuje efektivitu a špičkové technologie. Tento typ motorů, který získal v letech 2015, 2016 a 2017 ve své kategorii ocenění Motor roku, je dodáván do všech osobních vozů PEUGEOT od 108 až po 5008.

 

MOTORY BLUEHDI

PEUGEOT jako tvůrce nejúčinnějšího systému na snižování emisí škodlivin potvrzuje svou dominanci v odpovědném přístupu k životnímu prostředí. Název BlueHDi označuje vznětové motory PEUGEOT Euro 6, které kombinují vysoký výkon s nízkými emisemi.

 

AUTOMATICKÁ PŘEVODOVKA EAT6

Převodovka EAT6Efektivní automatická převodovka 6  je 6stupňová automatická převodovka, která zajistí optimalizovanou spotřebu paliva a výborné jízdní vlastnosti. Byla navržena tak, aby výrazně přispívala ke snížení emisí CO2 a zároveň zajistila vysokou úroveň uživatelského komfortu.

 

 

AUTOMATICKÁ PŘEVODOVKA EAT8

Tato automatická převodovka umožní snížit spotřebu paliva až o 7 % díky vyšší efektivitě zprostředkované rozšířením funkce Stop & Start již od 20 km/h a 8 rychlostním stupňům. Díky svým kompaktním rozměrům je zároveň lehčí.

 

STOP & START

Funkce Stop & StartSystém zastavení a opětovného nastartování motoru. , která je k dispozici u benzinových i dieselových motorů, spojuje šetrný přístup k životnímu prostředí s potěšením z jízdy!

 

Funkce Stop & Start, vhodná pro jízdu ve městě, automaticky vypne motor, kdykoli se vůz zastaví, například na semaforu nebo u značky Stop. Když řidič potřebuje pokračovat v jízdě, opětovné nastartování je okamžité a plynulé.

 

Tato technologie má mnoho výhod: nižší spotřeba paliva (-15 % v hustém městském provozu ve srovnání s konvenčním vozem), nižší emise CO2 (nulové emise během fází vypnutí motoru) a absence hluku při zastavení.

 

V případě potřeby může řidič Stop & Start kdykoli deaktivovat.

 

 

PLATFORMY EMP2 a CMP

K dispozici jsou dvě platformy: platforma EMP2Efektivní modulární platforma 2: platforma nové generace skupiny PSA Peugeot Citroën.  a multienergetická platforma CMP/eCMPPlatforma zahrnuje všechny následující prvky mimo karoserii: podvozek a uložení pro nápravy, úchyt pro motor i převodovku a prostor pro elektroinstalaci, případně pro vysokonapěťovou baterii. . Ty jsou zásadní pro konstrukci většiny osobních vozů skupiny PSA, ať už se jedná o malé městské automobily, vozy střední třídy či prémiové vozy. Platformy se vyznačují zejména těmito přednostmi:

 

  • Modulární architektura splňující specifické požadavky hlavních segmentů (4 a 5dveřové sedany, kombi, MPV, hatchbacky, SUV, kabriolety i kupé)
  • Možnost integrace různých motorů a převodovek (čtyřválcové, hybridní, pohon všech kol atd.)
  • Menší váha a nižší emise CO2 při současném zvýšení tuhosti, bezpečnosti a potěšení z jízdy díky inovativním odlehčeným materiálům, jako je ušlechtilá ocel, kompozitní materiály nebo hliník a nejmodernějším výrobním postupům (např. lisování za tepla a laserové svařování)
  • Inovativní technologie využívané pro optimalizaci jízdních vlastností, komfortu a bezpečnosti (kompozitní podlaha, pneumatiky s nižším valivým odporem atd.)
  • Variabilita stylu (velikost kol, variabilní rozvor, nízká světlá výška atd.) bez ohledu na tvar karoserie (SUV, sedan atd.)

 

Platforma EMP2, která byla uvedena na trh v roce 2013 u vozu PEUGEOT 308, umožňuje výrobu SUV PEUGEOT 3008/3008 Plug-in Hybrid i 5008, 508/508 Plug-in Hybrid, 508 SW/508 SW Plug-in Hybrid, Rifter, Traveller/e-Traveller a Expert/e-Expert.

Platforma CMP/eCMP je určena speciálně pro malý městský vůz 208/e-208 a kompaktní SUV 2008/e-2008.

 

ELEKTROMOBIL

PEUGEOT je jediným výrobcem, který nabízí v rámci udržitelné mobility kompletní elektrifikaci své modelové řady:

 

  • Městský vůz PEUGEOT e-208
  • SUV PEUGEOT e-2008
  • Rodinný vůz e-Rifter
  • Užitkový vůz e-Expert
  • Velkoprostorový vůz e-Traveller
  • Elektrický skútr PEUGEOT e-LUDIX
  • Široká škála různých typů elektrických jízdních kol (do města, na silnici i do terénu), včetně modelů eC01, eLCO1, eT01, eM01, eM02 a eM03.

 

HYBRID

PEUGEOT jako jeden z nejvýraznějších účastníků každé technologické revoluce přistupuje s naprostou jistotou k energetickému přechodu s přesvědčením, že technologie jdou ruku v ruce s potěšením z jízdy.

 

Plug-in hybridní technologie využívá při jízdě dva druhy pohonu: kombinuje elektromotor s dobíjecím akumulátorem a benzinový motor.

 

Díky tomu je možné využívat výhod jízdy ve 100% elektrickém režimu (dojezd až 59 km podle WLTP) při krátkých cestách a spalovacího motoru na delších trasách.

HYDROGEN

Sériově vyráběné vodíkové vozy PEUGEOT.

PEUGEOT stále více prosazuje svůj požadavek na razantní snižování emisí svých vozů a stává se jedním z prvních výrobců od roku 2021 nabízejí v segmentu kompaktních užitkových vozů vedle svých konvenčních modelů se spalovacím motorem a elektromobilů také elektrické verze poháněné vodíkovými palivovými články.

 

Použití technologie s vodíkovými palivovými články u vozu PEUGEOT Expert potvrzuje rychlý přístup k elektrifikaci modelové řady.

RECYKLACE BATERIÍ

V souladu se svými závazky na snížení ekologické zátěže při likvidaci vyřazených vozidel spojuje skupina PSA své síly se společností SNAM*, evropským lídrem v oblasti sběru a recyklace baterií. Dohoda podepsaná na konci roku 2015, která je vyústěním jednání zahájeného se společností SNAM ve Francii v roce 2012, zaručuje kvalitu procesů sběru a recyklace baterií z vyřazených elektrických a plug-in hybridních vozů skupiny PSA v celé její prodejní síti a výrobních závodech v Evropě.

 

Efektivita garantovaná společností SNAM* dosahuje 70 % recyklované hmoty u lithium-iontových baterií v elektrických vozidlech a 84 % u Ni-MH baterií v hybridních vozidlech. Tyto výsledky jsou výrazně nad limitními hodnotami evropských předpisů, které vyžadují 50% recyklaci materiálu.