Podívejte se na obsah
Kola a motocykly značky PEUGEOT

KOLA A MOTOCYKLY

KOLA A MOTOCYKLY

Díky velkému nadšení a inovacím se jízdní kola i motocykly PEUGEOT staly celosvětově proslulými – jak v nejrůznějších soutěžích, tak v očích veřejnosti. PEUGEOT je jedním z mála výrobců, kteří vynikají v produkci dvoukolových, tříkolových i čtyřkolových dopravních prostředků.

1886

SÉRIOVÁ VÝROBA JÍZDNÍCH KOL A TŘÍKOLEK

Pod vedením Armanda Peugeota a po testech na Grand Bi se začínají pod označením PEUGEOT v továrně v Beaulieu vyrábět první sériová kola a tříkolky vybavené řetězem.

1901

PŘEDSTAVENÍ PRVNÍHO MOPEDU PEUGEOT O VÝKONU 1,5 K

Po uvedení motorizované tříkolky v roce 1898 představuje PEUGEOT svůj první moped o objemu 198 cm3 a výkonu 1,5 k.

1934

UVEDENÍ MOTOCYKLŮ O OBJEMU 500, 350 A 175 CM3 A MOPEDŮ O OBJEMU 100 CM3

Mezi roky 1901–1939 představí PEUGEOT 61 modelů s objemem od 100 do 745 cm3.

V roce 1934 překonává model P515 (495 cm3) neuvěřitelných devět světových rekordů, včetně závodu na 3 000 km, kde dosahuje průměrné rychlosti 118 km/h.

1952

P176 VÍTĚZÍ V MOTOCYKLOVÝCH ZÁVODECH BOL D'OR A LE MANS

PEUGEOT nabízí širokou škálu mopedů a motocyklů s objemem od 100 do 250 cm3.

1955

UVEDENÍ SKÚTRU S55

PEUGEOT zahajuje výrobu skútrů S55 a S57 s designem připomínajícím jeho automobilovou příbuznou 203.

1974

REKORDNÍ PRODEJE P103 A P104

Na trhu mopedů (objem omezený na 50 cm3), kde PEUGEOT zaujímá již od roku 1949 přední místo, zaznamenají modely P103 a P104 rekordní prodeje.

1982

UVEDENÍ ŘADY SC A SX

Skútry přicházejí opět do módy, a proto PEUGEOT uvádí na trh řadu SC a SX, první skútry s plastovou karoserií.

1983

PY10 – PRVNÍ KOLO S KARBONOVÝM RÁMEM

Model PY10FC způsobí revoluci v segmentu závodních kol díky odlehčenému karbonovému rámu. Získává skvělou pověst u profesionálů i amatérů.

 

 

1984

VTT1 – PRVNÍ FRANCOUZSKÉ TREKINGOVÉ KOLO

S ohledem na přání svých zákazníků uvádí společnost PEUGEOT Cycles na trh první trekingové kolo ve Francii.

1992

PARTNERSTVÍ S CYCLOEUROPE

Společnost Cycleurope přebírá odpovědnost za výrobu i marketing a kontroluje celý výrobní proces.

2006

UVEDENÍ MODELU SATELIS, PRVNÍHO VELKÉHO SKÚTRU PEUGEOT O OBJEMU 125 CM3

V návaznosti na úspěch modelu Elystar, prvního sériového skútru PEUGEOT vybaveného ABS o objemu 125 cm, uvádí značka na trh skútry Satelis a Geopolis GT, inspirované světem automobilů.

2009

A2B CYCLE

V rámci kompletní vize mobility představuje PEUGEOT první elektrické kolo (EAPC).

2015

MAHINDRA SE PŘIPOJUJE K TÝMU

Skupina PSA prodává 51 % akcií společnosti PEUGEOT Scooters indickému výrobci Mahindra, přičemž si ponechává 49% podíl a možnost používání firemní image. Tato spolupráce prohlubuje mezinárodní vztahy a otevírá cestu k novým produktům.

2016

VÝPRAVA S DJANGO, PO 60 LETECH!

Na počest historické události realizují dva dobrodruzi cestu z Paříže do Ho Či Minova Města na skútrech Django. Vzdávají tím hold Sergiovi Graciovi a Michelu Vaslinovi, kteří v roce 1956 podnikli na modelu PEUGEOT S57 cestu opačným směrem.

2017

e-KICK A eF01: INOVATIVNÍ ŘEŠENÍ MOBILITY

Ve světě, kde se doprava v centrech velkých měst stále více omezuje, se PEUGEOT v roce 2017 stává první automobilovou značkou, která uvádí na trh nová řešení mobility. Elektrická koloběžka e-Kick a elektrické skládací kolo eF01 vhodně doplňují nejnovější modely automobilů a umožňují větší svobodu při cestování po městě.