Podívejte se na obsah
PEUGEOT SPORT

PEUGEOT SPORT SLAVÍ ZNAČNÉ ÚSPĚCHY

PEUGEOT SPORT SLAVÍ ZNAČNÉ ÚSPĚCH

PEUGEOT, poháněný vášní pro automobily, se vždy vyznačoval soutěžním duchem. Od samých počátků motorsportu hrají četná vítězství týmů PEUGEOT zásadní roli v obchodním úspěchu společnosti, což platí dodnes.

1895

PEUGEOT VYHRÁVÁ PRVNÍ MĚŘENÝ ZÁVOD NA SVĚTĚ

První rally Paříž–Bordeaux–Paříž vyhrává vůz PEUGEOT TYPE 7. Tři soutěžící vozy PEUGEOT se umísťují na prvních čtyřech místech. Na tomto vítězství se významně podílí i společnost Michelin, která vozy PEUGEOT vybavuje vůbec prvními vzduchem plněnými pneumatikami.

1913-1919

VÍTĚZSTVÍ VOZU L76 VE VELKÝCH CENÁCH DIEPPE A INDIANAPOLIS

Revoluční řada L76 (a její odvozené verze) vyhrává v letech 1912–1913 Velkou cenu Francie a v letech 1913, 1916 a 1919 500 Mil Indianapolis v rámci Velké ceny USA.

1937-1938

VÍTĚZSTVÍ 402 DARL'MAT V LE MANS V KATEGORII 2L

Vozy 302 a 402 Darl'mat excelují na 24 hodin Le Mans.

V roce 1938 končí tým De Cortanze-Contet celkově pátý a první v kategorii 2L.

1963-1968

VÍTĚZSTVÍ 404 VE VÝCHODOAFRICKÉ SAFARI RALLY

Ve Východoafrické safari rally získává PEUGEOT 404 pětkrát celkové první místo a další čtyři prvenství ve své kategorii (1963, 1966, 1967 a 1968).

1974-1978

5 VÍTĚZSTVÍ PRO 504 HATCHBACK

PEUGEOT 504 hatchback a kupé 504 V6 vítězí dvakrát v Bandama Rally a Marocké rally (1975 a 1976), dále v Safari Rally a Rally Pobřeží slonoviny v roce 1978.

1985-1986

205 T16 JE MISTREM SVĚTA V RALLY

Pod vedením týmového manažera Jeana Todta předvádí vůz 205 Turbo 16 svou nebývalou rychlost, získává řadu ocenění (pohár konstruktérů i pilotů) a stává se legendou značky PEUGEOT.

1987-1988

205 T16 VYHRÁVÁ DVAKRÁT RALLY PAŘÍŽ–DAKAR

Jeho úspěchy osloví širokou veřejnost a prodej modelu 205 díky tomu prudce roste, což pomáhá značce PEUGEOT překonat tehdejší ekonomickou krizi.

1989-1990

405 T16, ŘÍZENÝ ARI VATANENEM, DOSAHUJE NOVÉHO REKORDU NA PIKES PEAK

Po dvou vítězstvích a nových rekordech na Rally Pikes Peak vítězí vůz 405 T16 v letech 1989 a 1990 na Rally Paříž–Dakar.

1991-1993

905 dominuje trati!

Model 905 získává v roce 1990 tři vítězství a v roce 1992 již dokonce pět prvních míst, včetně prvenství v závodu 24 hodin Le Mans, a stává se světovým šampionem. Rok 1993 přináší vozu 905 nebývalý úspěch v podobě historického trojnásobného vítězství v Le Mans, kdy získává všechna tři pódiová umístění.

2007-2008

908 PRVNÍ VE SPA (BELGIE) A NA OKRUHU V ATLANTĚ (USA)

PEUGEOT 908 Turbo Diesel FAP exceluje ve vytrvalostních závodech a v letech 2007 a 2008 získává druhé místo v závodě 24 hodin Le Mans.

2009-2011

V roce 2009 získává 908 dvojnásobné vítězství a v roce 2011 se umísťuje na druhém, třetím, čtvrtém a pátém místě a vyhrává Le Mans Series.

2013

PEUGEOT ZÍSKÁVÁ NOVÝ REKORD NA PIKES PEAK

Tým PEUGEOT s vozem 208 T16 Pikes Peak a devítinásobným šampionem WRC Sébastienem Loebem překonává rekord na Pikes Peak.  Loeb zde dosahuje rekordního času 8:13,878, který bude čekat na své pokoření dlouhých 5 let.

 

 

2015

PEUGEOT SE VRACÍ DO RALLYE RAID

Po úvodním závodě na Dakaru v Jižní Americe získávají Stéphane Peterhansel a Cyril Despres s vozem PEUGEOT 2008 DKR na čínské Silk Way Rally ohromujících výsledků v podobě prvního a druhého místa.

 

 

 

 

2015

208 WRX, MISTR SVĚTA V RALLYCROSSU

Tým Peugeot-Hansen se stává mistrem světa FIA World RX.

2016

DKR 2008 NA CESTĚ K DALŠÍM VÍTĚZSTVÍM V RALLY-RAID

Pouhý rok po svém návratu do Rally-Raid vyhrává team PEUGEOT Dakarskou Rally s historicky nejúspěšnější posádkou v této soutěži, Peterhansel/Cottret. Jen o půl roku později jejich týmoví kolegové Cyril Despres/David Castera vyhrávají Silk Way Rally mezi Moskvou a Pekingem.

 

 

2016

SÉBASTIEN LOEB JEZDÍ ZA PEUGEOT

Po pozoruhodném debutu na Dakaru s týmem PEUGEOT Total (vítězství ve 4 etapách) se Sébastien LOEB ve stejném roce stává členem týmu Peugeot-Hansen v rally-crossu. PEUGEOT s vozem 208 WRX získává druhé místo v poháru konstruktérů.

2017

ROK VOZU 3008

Pouhý rok po svém návratu do Rally-Raid vyhrává team PEUGEOT Dakarskou Rally s historicky nejúspěšnější posádkou v této soutěži, Peterhansel/Cottret. Jen o půl roku později jejich týmoví kolegové Cyril Despres/David Castera vyhrávají Silk Way Rally mezi Moskvou a Pekingem.